Opinions and practical experiences of pedagogical worker and pupils with intellectual disability in the field of sexuality education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73606412" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73606412 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0005_nazory-a-prakticke-zkusenosti-pedagogickych-pracovniku-a-zaku-s-mentalnim-postizenim-v-oblasti-sexualni-vychovy.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-202101-0005_nazory-a-prakticke-zkusenosti-pedagogickych-pracovniku-a-zaku-s-mentalnim-postizenim-v-oblasti-sexualni-vychovy.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.014" target="_blank" >10.5507/epd.2021.014</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením v oblasti sexuální výchovy
Original language description
Článek prezentuje vybrané výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením (MP) v oblasti sexuální výchovy. Dílčími cíli bylo zjistit, zda je z pohledu pedagogů a žáků zařazení sexuální výchovy dostatečné a zda je pro její realizaci ve škole adekvátní zázemí a vybavení. Výsledky ukazují, že u žáků se středním a těžkým MP je sexuální výchova zastoupena dostatečně a je pro ni v dané škole adekvátní čas i prostor. Naopak u žáků s lehkým MP je dle pedagogů i žáků její zařazení zcela nedostačující. Žáci s lehkým MP uvádí, že se jednotlivým tématům věnovali velmi málo a informace, které se dozvěděli, nejsou dostačující. Výzkum dále poukázal na neadekvátní zázemí a vybavení daných škol pro realizaci sexuální výchovy, a to jak v oblasti názorných pomůcek, výukových materiálů a metodik, tak i prostorově.
Czech name
Názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením v oblasti sexuální výchovy
Czech description
Článek prezentuje vybrané výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit názory a praktické zkušenosti pedagogických pracovníků a žáků s mentálním postižením (MP) v oblasti sexuální výchovy. Dílčími cíli bylo zjistit, zda je z pohledu pedagogů a žáků zařazení sexuální výchovy dostatečné a zda je pro její realizaci ve škole adekvátní zázemí a vybavení. Výsledky ukazují, že u žáků se středním a těžkým MP je sexuální výchova zastoupena dostatečně a je pro ni v dané škole adekvátní čas i prostor. Naopak u žáků s lehkým MP je dle pedagogů i žáků její zařazení zcela nedostačující. Žáci s lehkým MP uvádí, že se jednotlivým tématům věnovali velmi málo a informace, které se dozvěděli, nejsou dostačující. Výzkum dále poukázal na neadekvátní zázemí a vybavení daných škol pro realizaci sexuální výchovy, a to jak v oblasti názorných pomůcek, výukových materiálů a metodik, tak i prostorově.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Volume of the periodical
21
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
67-76
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—