Imagination, reading, school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73606713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73606713 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Představivost, čtení, škola
Original language description
Příspěvek představuje výzkum Ohniskové skupiny jako metoda výzkumu prekonceptů čtení a literární výchovy. Výzkum je realizován se žáky ve věku 12 až 15 let. Metodou ohniskových skupin zjišťujeme žákovské prekoncepty čtenářství a smyslu literární výchovy. Cílem výzkumu je objasnit tyto prekoncepty a jejich zdroje, souvislosti s žákovou osobní zkušeností se čtením, předchozí zkušeností se školní literární výchovou a formou výuky, se kterou se žáci aktuálně v hodinách literatury setkávají. Cílem příspěvku je představit některé výpovědi žáků, ve kterých hraje klíčovou roli téma představivosti, a rozvoj představivosti vztáhnout k výuce literární výchovy a čtenářským strategiím, které jsou užívané pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
Czech name
Představivost, čtení, škola
Czech description
Příspěvek představuje výzkum Ohniskové skupiny jako metoda výzkumu prekonceptů čtení a literární výchovy. Výzkum je realizován se žáky ve věku 12 až 15 let. Metodou ohniskových skupin zjišťujeme žákovské prekoncepty čtenářství a smyslu literární výchovy. Cílem výzkumu je objasnit tyto prekoncepty a jejich zdroje, souvislosti s žákovou osobní zkušeností se čtením, předchozí zkušeností se školní literární výchovou a formou výuky, se kterou se žáci aktuálně v hodinách literatury setkávají. Cílem příspěvku je představit některé výpovědi žáků, ve kterých hraje klíčovou roli téma představivosti, a rozvoj představivosti vztáhnout k výuce literární výchovy a čtenářským strategiím, které jsou užívané pro rozvoj čtenářské gramotnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Jazyk - literatura - komunikace
ISBN
—
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
92-99
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Oct 3, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—