All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Imagination, reading, school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73606713" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73606713 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Představivost, čtení, škola

  • Original language description

    Příspěvek představuje výzkum Ohniskové skupiny jako metoda výzkumu prekonceptů čtení a literární výchovy. Výzkum je realizován se žáky ve věku 12 až 15 let. Metodou ohniskových skupin zjišťujeme žákovské prekoncepty čtenářství a smyslu literární výchovy. Cílem výzkumu je objasnit tyto prekoncepty a jejich zdroje, souvislosti s žákovou osobní zkušeností se čtením, předchozí zkušeností se školní literární výchovou a formou výuky, se kterou se žáci aktuálně v hodinách literatury setkávají. Cílem příspěvku je představit některé výpovědi žáků, ve kterých hraje klíčovou roli téma představivosti, a rozvoj představivosti vztáhnout k výuce literární výchovy a čtenářským strategiím, které jsou užívané pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

  • Czech name

    Představivost, čtení, škola

  • Czech description

    Příspěvek představuje výzkum Ohniskové skupiny jako metoda výzkumu prekonceptů čtení a literární výchovy. Výzkum je realizován se žáky ve věku 12 až 15 let. Metodou ohniskových skupin zjišťujeme žákovské prekoncepty čtenářství a smyslu literární výchovy. Cílem výzkumu je objasnit tyto prekoncepty a jejich zdroje, souvislosti s žákovou osobní zkušeností se čtením, předchozí zkušeností se školní literární výchovou a formou výuky, se kterou se žáci aktuálně v hodinách literatury setkávají. Cílem příspěvku je představit některé výpovědi žáků, ve kterých hraje klíčovou roli téma představivosti, a rozvoj představivosti vztáhnout k výuce literární výchovy a čtenářským strategiím, které jsou užívané pro rozvoj čtenářské gramotnosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISBN

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    92-99

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Oct 3, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article