All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Didactic process and its components in the context of Didactic process and its components in the context of digitalization of education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608823 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá otázkami procesu realizace vysokoškolské výuky v podmínkách ohraničených digitálními nástroji včetně vymezení pojetí didaktiky v tomto kontextu. Otázka osvojování si pojmů je vždy složitým komplexem znalostí a dovedností, který je náročný na myšlenkové procesy. Tento proces je pochopitelně ovlivněn technologiemi, které jsou v něm využívány. Významnost tohoto vlivu je právě v patrná více než kdy jindy v období vyžadující online vzdělávání (a nemusí to být jen díky pandemii). Výklad problematiky vyžaduje vždy ze strany učitele komplexní přístup pedagoga znalého zásad didaktiky, psychologie a pedagogiky (mimo odbornost v daném oboru) ale zároveň i základy znalostí z techniky, digitálních zařízení, nástrojů i aplikací. Proto za podstatný rys v didaktickém procesu lze pokládat nejen gnoseologický přístup, ale také digitální gramotnost.

  • Czech name

    Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá otázkami procesu realizace vysokoškolské výuky v podmínkách ohraničených digitálními nástroji včetně vymezení pojetí didaktiky v tomto kontextu. Otázka osvojování si pojmů je vždy složitým komplexem znalostí a dovedností, který je náročný na myšlenkové procesy. Tento proces je pochopitelně ovlivněn technologiemi, které jsou v něm využívány. Významnost tohoto vlivu je právě v patrná více než kdy jindy v období vyžadující online vzdělávání (a nemusí to být jen díky pandemii). Výklad problematiky vyžaduje vždy ze strany učitele komplexní přístup pedagoga znalého zásad didaktiky, psychologie a pedagogiky (mimo odbornost v daném oboru) ale zároveň i základy znalostí z techniky, digitálních zařízení, nástrojů i aplikací. Proto za podstatný rys v didaktickém procesu lze pokládat nejen gnoseologický přístup, ale také digitální gramotnost.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Schola nova, quo vadis? 2021. Sborník recenzovaných příspěvků 6. ročníku mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87570-57-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    105-110

  • Publisher name

    Vysoká škola ekonomická

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Dec 3, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article