Didactic process and its components in the context of Didactic process and its components in the context of digitalization of education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608823" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608823 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570579.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání
Original language description
Příspěvek se zabývá otázkami procesu realizace vysokoškolské výuky v podmínkách ohraničených digitálními nástroji včetně vymezení pojetí didaktiky v tomto kontextu. Otázka osvojování si pojmů je vždy složitým komplexem znalostí a dovedností, který je náročný na myšlenkové procesy. Tento proces je pochopitelně ovlivněn technologiemi, které jsou v něm využívány. Významnost tohoto vlivu je právě v patrná více než kdy jindy v období vyžadující online vzdělávání (a nemusí to být jen díky pandemii). Výklad problematiky vyžaduje vždy ze strany učitele komplexní přístup pedagoga znalého zásad didaktiky, psychologie a pedagogiky (mimo odbornost v daném oboru) ale zároveň i základy znalostí z techniky, digitálních zařízení, nástrojů i aplikací. Proto za podstatný rys v didaktickém procesu lze pokládat nejen gnoseologický přístup, ale také digitální gramotnost.
Czech name
Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání
Czech description
Příspěvek se zabývá otázkami procesu realizace vysokoškolské výuky v podmínkách ohraničených digitálními nástroji včetně vymezení pojetí didaktiky v tomto kontextu. Otázka osvojování si pojmů je vždy složitým komplexem znalostí a dovedností, který je náročný na myšlenkové procesy. Tento proces je pochopitelně ovlivněn technologiemi, které jsou v něm využívány. Významnost tohoto vlivu je právě v patrná více než kdy jindy v období vyžadující online vzdělávání (a nemusí to být jen díky pandemii). Výklad problematiky vyžaduje vždy ze strany učitele komplexní přístup pedagoga znalého zásad didaktiky, psychologie a pedagogiky (mimo odbornost v daném oboru) ale zároveň i základy znalostí z techniky, digitálních zařízení, nástrojů i aplikací. Proto za podstatný rys v didaktickém procesu lze pokládat nejen gnoseologický přístup, ale také digitální gramotnost.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Schola nova, quo vadis? 2021. Sborník recenzovaných příspěvků 6. ročníku mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87570-57-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
105-110
Publisher name
Vysoká škola ekonomická
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Dec 3, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—