Psychosocial Parameters of Accessibility in the Context of People with Disabilities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73609027" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73609027 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Psychosociální parametry přístupnosti v kontextu osob se zdravotním postižením
Original language description
Příspěvek prezentuje hlavní výstup projektu s názvem „Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením“. Primární sonda popisující veškeré faktory prostředí, které determinují kvalitu života člověka se zdravotním postižením, potvrdila, že jedním z nejdůležitějších prostředků integrace osob se zdravotním postižením do společnosti je zajištění přístupnosti. Jako dominantní se zde manifestovala (kromě úpravy prostředí po technické stránce), i potřeba přístupnosti lidí v inkluzivním kontextu. Na základě výše uvedených zkušeností jsme se rozhodli vytvořit interaktivní pracovní listy „Patříme k sobě“, jejichž cílem je přispívat k rozvoji společného vzdělávání na základních školách a tím i přispět k rozvoji žádoucích kompetencí, které významně ovlivňují inkluzivní vzdělávání.
Czech name
Psychosociální parametry přístupnosti v kontextu osob se zdravotním postižením
Czech description
Příspěvek prezentuje hlavní výstup projektu s názvem „Přístupnost v kontextu osob se zdravotním postižením“. Primární sonda popisující veškeré faktory prostředí, které determinují kvalitu života člověka se zdravotním postižením, potvrdila, že jedním z nejdůležitějších prostředků integrace osob se zdravotním postižením do společnosti je zajištění přístupnosti. Jako dominantní se zde manifestovala (kromě úpravy prostředí po technické stránce), i potřeba přístupnosti lidí v inkluzivním kontextu. Na základě výše uvedených zkušeností jsme se rozhodli vytvořit interaktivní pracovní listy „Patříme k sobě“, jejichž cílem je přispívat k rozvoji společného vzdělávání na základních školách a tím i přispět k rozvoji žádoucích kompetencí, které významně ovlivňují inkluzivní vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MMK 2021. Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-35-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
581-590
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 20, 2021
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—