Implementing Formative Assessment in Teaching from the Perspective of English Language Teachers Abroad: a Review Study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611226" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611226 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.upjs.sk/edukacia/" target="_blank" >https://www.upjs.sk/edukacia/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zavádění formativního hodnocení ve výuce pohledem učitelů anglického jazyka v zahraničí: přehledová studie
Original language description
Formativní hodnocení je fenomén, kterému se v posledních letech dostává stále větší pozornosti, a to především díky autorům jako Black a William, kteří se proslavili mnoha publikacemi v oblasti výzkumu formativního hodnocení. V České republice se formativní hodnocení využívá především v dalším vzdělávání učitelů, na kterém se podílejí různá vzdělávací centra. Podle Laufkové je však formativnímu hodnocení v oblasti výzkumu v České republice věnována malá pozornost. Tato přehledová studie poskytuje ucelený přehled o problematice zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka v zahraničí. Jeho cílem je - pomocí analýzy - zhodnotit, s jakými překážkami se učitelé nejčastěji potýkají při zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka. Výsledkem analýzy jsou zjištění, která poukazují na různé možné překážky implementace formativního hodnocení do výuky anglického jazyka. Výsledky přehledové studie lze využít pro autorovu plánovanou disertační práci, mohly by být také motivací pro další výzkum případových studií, které se zabývají formativním hodnocením v prostředí českých škol. Studie se zaměřuje na případové studie, které byly provedeny pomocí pozorování nebo rozhovorů. Studie jsou datovány od roku 2010 do současnosti. Cílovou skupinu případových studií tvoří učitelé, kteří vyučují angličtinu u žáků či studentů.
Czech name
Zavádění formativního hodnocení ve výuce pohledem učitelů anglického jazyka v zahraničí: přehledová studie
Czech description
Formativní hodnocení je fenomén, kterému se v posledních letech dostává stále větší pozornosti, a to především díky autorům jako Black a William, kteří se proslavili mnoha publikacemi v oblasti výzkumu formativního hodnocení. V České republice se formativní hodnocení využívá především v dalším vzdělávání učitelů, na kterém se podílejí různá vzdělávací centra. Podle Laufkové je však formativnímu hodnocení v oblasti výzkumu v České republice věnována malá pozornost. Tato přehledová studie poskytuje ucelený přehled o problematice zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka v zahraničí. Jeho cílem je - pomocí analýzy - zhodnotit, s jakými překážkami se učitelé nejčastěji potýkají při zavádění formativního hodnocení do výuky anglického jazyka. Výsledkem analýzy jsou zjištění, která poukazují na různé možné překážky implementace formativního hodnocení do výuky anglického jazyka. Výsledky přehledové studie lze využít pro autorovu plánovanou disertační práci, mohly by být také motivací pro další výzkum případových studií, které se zabývají formativním hodnocením v prostředí českých škol. Studie se zaměřuje na případové studie, které byly provedeny pomocí pozorování nebo rozhovorů. Studie jsou datovány od roku 2010 do současnosti. Cílovou skupinu případových studií tvoří učitelé, kteří vyučují angličtinu u žáků či studentů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Edukácia
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2021
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
7
Pages from-to
122-128
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—