All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Academic Stress – Rewiev Study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611693" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611693 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://diskuzevpsychologii.upol.cz/magno/dps/2021/mn1.php" target="_blank" >https://diskuzevpsychologii.upol.cz/magno/dps/2021/mn1.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Akademický stres - přehledová studie

  • Original language description

    Akademický stres je pojem relativně nový. Vyplývá z mechanismů stresu obecného, ale váže se ke specifickému prostředí. Týká se tedy, na rozdíl od stresu obecného, jen určité skupiny lidí. Cílem přehledové studie je představit akademický stres a vysvětlit jeho důležitost ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale společnosti jako takové, popsat, jakými nástroji je možné akademický stres měřit, a stručně nastínit vývoj těchto nástrojů. Přesto, že se problematika akademického stresu týká nejen studentů, ale i akademických pracovníků, tato přehledová studie se zabývá pouze první skupinou. Zdroje stresu sice mohou být pro obě skupiny zdánlivě stejné (časový stres, tlak na výkon), každá z těchto skupin má však svá specifika, přičemž je tedy zapotřebí použít odlišné nástroje. Záměrem přehledové studie je také seznámit s nejčastějšími zdroji stresu u studentů a představit faktory, které mají na akademický stres vliv.

  • Czech name

    Akademický stres - přehledová studie

  • Czech description

    Akademický stres je pojem relativně nový. Vyplývá z mechanismů stresu obecného, ale váže se ke specifickému prostředí. Týká se tedy, na rozdíl od stresu obecného, jen určité skupiny lidí. Cílem přehledové studie je představit akademický stres a vysvětlit jeho důležitost ve vztahu nejen ke vzdělávání, ale společnosti jako takové, popsat, jakými nástroji je možné akademický stres měřit, a stručně nastínit vývoj těchto nástrojů. Přesto, že se problematika akademického stresu týká nejen studentů, ale i akademických pracovníků, tato přehledová studie se zabývá pouze první skupinou. Zdroje stresu sice mohou být pro obě skupiny zdánlivě stejné (časový stres, tlak na výkon), každá z těchto skupin má však svá specifika, přičemž je tedy zapotřebí použít odlišné nástroje. Záměrem přehledové studie je také seznámit s nejčastějšími zdroji stresu u studentů a představit faktory, které mají na akademický stres vliv.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Diskuze v psychologii

  • ISSN

    2694-8338

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    1-8

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database