Evaluation of variable mechanisms of voice, language and speech in the context of speech-language therapy and neurodevelopmental research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73617970" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73617970 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://doi.org/10.5507/pdf.23.24462714" target="_blank" >http://doi.org/10.5507/pdf.23.24462714</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.23.24462714" target="_blank" >10.5507/pdf.23.24462714</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení variabilních mechanismů hlasu, jazyka a řeči v kontextu logopedického a neurovývojového bádání
Original language description
Kolektivní monografie je zaměřena na zkoumání vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka řeči v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového, psycholingvistického a neurolingvistického bádání. Jedná se o dvanáct vybraných oblastí specifik a odchylek komunikace zahrnujících oblast orální motoriky, respirace, fonace a rezonance, artikulace, srozumitelnosti a porozumění řeči, fatických funkcí, lexie a pragmatiky komunikace, a to jak v kontextu jejich vývoje, tak získaných a tzv. symptomatických (sekundárních) poruch řeči. Jednotlivé dílčí oblasti byly zkoumány s primárním akcentem na logopedickou a speciálněpedagogickou diagnostiku a terapii s využitím smíšeného metodologického výzkumného designu, speciálních přístrojových, testových, registračních a specifických terapeutických metod, z nichž některé byly v průběhu výzkumu adaptovány či nově vytvářeny. Publikace má transdisciplinární intersektorový charakter – postihuje jak edukační, tak klinické a poradenské prostředí, využívá nově adaptované experimentální a diagnostické metody a terapeutické materiály a rozšiřuje aktuální stav poznání v oblasti determinantů vývoje a poruch komunikace v její individuálně a situačně variabilní podobě. Prezentovaný výzkum reaguje na dlouhodobou pandemickou situaci, a tedy na změny náhledu v posuzování odchylek komunikace v kontextu nově zkoumaných a sledovaných faktorů prevence, stejně jako dopadů nemoci covid-19, včetně inovovaných metod výzkumu a jeho obohacení o kombinaci prezenční terénní a distanční elektronické formy.
Czech name
Hodnocení variabilních mechanismů hlasu, jazyka a řeči v kontextu logopedického a neurovývojového bádání
Czech description
Kolektivní monografie je zaměřena na zkoumání vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka řeči v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového, psycholingvistického a neurolingvistického bádání. Jedná se o dvanáct vybraných oblastí specifik a odchylek komunikace zahrnujících oblast orální motoriky, respirace, fonace a rezonance, artikulace, srozumitelnosti a porozumění řeči, fatických funkcí, lexie a pragmatiky komunikace, a to jak v kontextu jejich vývoje, tak získaných a tzv. symptomatických (sekundárních) poruch řeči. Jednotlivé dílčí oblasti byly zkoumány s primárním akcentem na logopedickou a speciálněpedagogickou diagnostiku a terapii s využitím smíšeného metodologického výzkumného designu, speciálních přístrojových, testových, registračních a specifických terapeutických metod, z nichž některé byly v průběhu výzkumu adaptovány či nově vytvářeny. Publikace má transdisciplinární intersektorový charakter – postihuje jak edukační, tak klinické a poradenské prostředí, využívá nově adaptované experimentální a diagnostické metody a terapeutické materiály a rozšiřuje aktuální stav poznání v oblasti determinantů vývoje a poruch komunikace v její individuálně a situačně variabilní podobě. Prezentovaný výzkum reaguje na dlouhodobou pandemickou situaci, a tedy na změny náhledu v posuzování odchylek komunikace v kontextu nově zkoumaných a sledovaných faktorů prevence, stejně jako dopadů nemoci covid-19, včetně inovovaných metod výzkumu a jeho obohacení o kombinaci prezenční terénní a distanční elektronické formy.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-6271-4
Number of pages
312
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—