Motor Skills of a Preschool Child as an Integral Part of School Maturity and School Readiness
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73618836" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73618836 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333198723" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333198723</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a školní připravenosti
Original language description
Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí.Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Jsou prezentovány výzkumy vztahující se k problematice exekutivních funkcí v kontextu pohybové aktivity a úrovně hrubé a jemné motoriky. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí v předškolním věku. K posouzení exekutvních funkcí byly užity nástroje MATERS (Vlčková, Poláková, 2017). K vyjádření úrovně jemné a hrubé motoriky byl aplikovány motorické testy MABC-2 (Psotta, 2014) a TGMD-2 (Ulrich, 2000). Výsledky potvrzují vztah mezi úrovní hrubé a jemné motoriky a exekutivních funkcí včetně kognitivních schopností.
Czech name
Motorika dítěte v předškolním věku jako nedílná součást školní zralosti a školní připravenosti
Czech description
Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí.Cílem předložené publikace je přiblížit a rozšířit aktuální informace úrovně hrubé motoriky u českých dětí předškolního věku v některých regionech. Jsou prezentovány výzkumy vztahující se k problematice exekutivních funkcí v kontextu pohybové aktivity a úrovně hrubé a jemné motoriky. Důsledkem tohoto poznání může být vzdělávání stávajících či budoucích předškolních pedagogů, kteří mohou být motivováni pro intervencí zvyšování úrovně hrubé motoriky dětí v předškolním věku. K posouzení exekutvních funkcí byly užity nástroje MATERS (Vlčková, Poláková, 2017). K vyjádření úrovně jemné a hrubé motoriky byl aplikovány motorické testy MABC-2 (Psotta, 2014) a TGMD-2 (Ulrich, 2000). Výsledky potvrzují vztah mezi úrovní hrubé a jemné motoriky a exekutivních funkcí včetně kognitivních schopností.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-6220-2
Number of pages
68
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—