All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Electrical Teachers and Their Digital Competences in Relation to Teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73621324" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73621324 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-202301-0003_ucitele_elektrotechniky_a_jejich_digitalni_kompetence_ve_vztahu_k_vyuce.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-202301-0003_ucitele_elektrotechniky_a_jejich_digitalni_kompetence_ve_vztahu_k_vyuce.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2023.005" target="_blank" >10.5507/jtie.2023.005</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelé elektrotechniky a jejich digitální kompetence ve vztahu k výuce

  • Original language description

    Didaktický proces je složitým procesem ovlivněným mnoha okolnostmi, vnějšími i vnitřními a nejinak je to pochopitelně v didaktice a procesu výuky oboru elektrotechnika. S rostoucí digitalizací vzdělávání se však výrazně tento proces proměňuje. Digitální technologie umožňují účinnější a efektivnější učení tím, že poskytují studujícím přístup k široké škále zdrojů, jako jsou online přednášky, videa a simulace, ale i nástrojů jakými jsou různé softwarové nástroje, virtuální laboratoře apod. Tyto digitální zdroje mohou být využity k doplnění výuky i v některých oblastech k náhradě tradiční výuky ve třídě. Výrazným benefitem je pochopitelně nejen názornost ale i možnost učit se svým vlastním tempem a svým vlastním způsobem. Didaktický proces v elektrotechnice se tedy výrazně proměňuje a k tomu je potřeba přizpůsobit nejen proces učení žáků, ale především proces přípravy budoucích učitelů. Využití digitálních technologií, virtuálních laboratoří a automatizovaných systémů znamená mít možnost vytvářet mnohem efektivnější multimediální tvůrčí vzdělávací prostředí. Jsou však učitelé odborných elektrotechnických předmětů dostatečně vybaveni digitálními kompetencemi k vedení výuky vyžadující tyto kompetence? Příspěvek se tedy zabývá mapováním těchto oblastí v prostředí vybraných střední škol Olomouckého kraje.

  • Czech name

    Učitelé elektrotechniky a jejich digitální kompetence ve vztahu k výuce

  • Czech description

    Didaktický proces je složitým procesem ovlivněným mnoha okolnostmi, vnějšími i vnitřními a nejinak je to pochopitelně v didaktice a procesu výuky oboru elektrotechnika. S rostoucí digitalizací vzdělávání se však výrazně tento proces proměňuje. Digitální technologie umožňují účinnější a efektivnější učení tím, že poskytují studujícím přístup k široké škále zdrojů, jako jsou online přednášky, videa a simulace, ale i nástrojů jakými jsou různé softwarové nástroje, virtuální laboratoře apod. Tyto digitální zdroje mohou být využity k doplnění výuky i v některých oblastech k náhradě tradiční výuky ve třídě. Výrazným benefitem je pochopitelně nejen názornost ale i možnost učit se svým vlastním tempem a svým vlastním způsobem. Didaktický proces v elektrotechnice se tedy výrazně proměňuje a k tomu je potřeba přizpůsobit nejen proces učení žáků, ale především proces přípravy budoucích učitelů. Využití digitálních technologií, virtuálních laboratoří a automatizovaných systémů znamená mít možnost vytvářet mnohem efektivnější multimediální tvůrčí vzdělávací prostředí. Jsou však učitelé odborných elektrotechnických předmětů dostatečně vybaveni digitálními kompetencemi k vedení výuky vyžadující tyto kompetence? Příspěvek se tedy zabývá mapováním těchto oblastí v prostředí vybraných střední škol Olomouckého kraje.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    36-51

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database