All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of the social pedagogue in the school in communicating with the family of (not only) socially disadvantaged pupils

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73621557" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73621557 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-socialnich-studii/dokumenty/publikace-ke-stazeni/socialia-2023_sbornik_e-verze.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-socialnich-studii/dokumenty/publikace-ke-stazeni/socialia-2023_sbornik_e-verze.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role sociálního pedagoga ve škole při komunikaci s rodinou žáka (nejen) se sociálním znevýhodněním

  • Original language description

    S rodinami s nízkým sociokulturním statutem, ale nejen s nimi, je z pohledu školy často obtížné navázat participující rovinu komunikace. Příčiny pro to jsou různé, vždy však velmi ovlivňují žákovu motivaci, chování či studijní výsledky. Navázání aktivní komunikace může iniciovat mj. sociální pedagog, pokud je tato profese součástí týmu odborníků v rámci školního poradenského pracoviště. Dochází k tomu například prostřednictvím terénní práce, skrze kterou lépe poznává socio-ekonomické zázemí žáka a jeho rodinu, se kterou se snaží budovat respektující vztah založený na důvěře. Tím posiluje mj. přebírání rodičovské zodpovědnosti, ale také vytváří pro rodinu dlouhodobou oporu. V příspěvku se zaměříme na působení sociálního pedagoga v prostředí základní školy, kde jako jeden z jeho úkolů očekáváme navazování vztahů s rodinami dětí, především rodiči žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Příspěvek se zaměřuje rovněž na intenzitu potřeb, kterou uvádí základní školy v oblasti komunikace a terénní práce s rodinou žáka, a jak se tato intenzita proměňuje u škol s pozicí a bez pozice sociálního pedagoga.

  • Czech name

    Role sociálního pedagoga ve škole při komunikaci s rodinou žáka (nejen) se sociálním znevýhodněním

  • Czech description

    S rodinami s nízkým sociokulturním statutem, ale nejen s nimi, je z pohledu školy často obtížné navázat participující rovinu komunikace. Příčiny pro to jsou různé, vždy však velmi ovlivňují žákovu motivaci, chování či studijní výsledky. Navázání aktivní komunikace může iniciovat mj. sociální pedagog, pokud je tato profese součástí týmu odborníků v rámci školního poradenského pracoviště. Dochází k tomu například prostřednictvím terénní práce, skrze kterou lépe poznává socio-ekonomické zázemí žáka a jeho rodinu, se kterou se snaží budovat respektující vztah založený na důvěře. Tím posiluje mj. přebírání rodičovské zodpovědnosti, ale také vytváří pro rodinu dlouhodobou oporu. V příspěvku se zaměříme na působení sociálního pedagoga v prostředí základní školy, kde jako jeden z jeho úkolů očekáváme navazování vztahů s rodinami dětí, především rodiči žáků s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Příspěvek se zaměřuje rovněž na intenzitu potřeb, kterou uvádí základní školy v oblasti komunikace a terénní práce s rodinou žáka, a jak se tato intenzita proměňuje u škol s pozicí a bez pozice sociálního pedagoga.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    SOCIALIA 2023. Sociálně pedagogická analýza současné rodiny

  • ISBN

    978-80-7435-916-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    233-240

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Oct 11, 2023

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article