The social pedagogue and his role in the context of the needs of elementary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624650 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vupshop.cz/cs/domu/3245-2957-socialni-pedagog-a-jeho-role-v-kontextu-potreb-zakladnich-skol.html#/51-format-e_kniha_pdf" target="_blank" >https://vupshop.cz/cs/domu/3245-2957-socialni-pedagog-a-jeho-role-v-kontextu-potreb-zakladnich-skol.html#/51-format-e_kniha_pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.24.24464596" target="_blank" >10.5507/pdf.24.24464596</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol
Original language description
Publikace se zaměřuje na aktuální potřeby základních škol v kontextu uplatnění profese sociálního pedagoga ve školním prostředí. Nastiňuje vývoj sociální pedagogiky, s využitím aktuálních odborných a výzkumných poznatků vymezuje specifika profese sociálního pedagoga, a to především s důrazem na uplatnění v prostředí školy. Kniha přináší ojedinělá kvantitativním výzkumem podložená zjištění z 1280 zapojených základních škol, a to v oblasti aktuálních potřeb škol, možností profesního uplatnění sociálního pedagoga jako pracovníka školního poradenského pracoviště, očekávání ředitelů škol od této pozice, zdrojů financování a celkového nastavení pozice ve škole. Výsledky výzkumu rovněž shrnují poznatky o počtech a vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním či zastoupení pracovníků ve školním poradenském pracovišti. Na základě reflektování současného legislativního stavu pozice sociálního pedagoga přináší publikace možné výzkumně podložené strategie výběru škol pro zavedení pozice.
Czech name
Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol
Czech description
Publikace se zaměřuje na aktuální potřeby základních škol v kontextu uplatnění profese sociálního pedagoga ve školním prostředí. Nastiňuje vývoj sociální pedagogiky, s využitím aktuálních odborných a výzkumných poznatků vymezuje specifika profese sociálního pedagoga, a to především s důrazem na uplatnění v prostředí školy. Kniha přináší ojedinělá kvantitativním výzkumem podložená zjištění z 1280 zapojených základních škol, a to v oblasti aktuálních potřeb škol, možností profesního uplatnění sociálního pedagoga jako pracovníka školního poradenského pracoviště, očekávání ředitelů škol od této pozice, zdrojů financování a celkového nastavení pozice ve škole. Výsledky výzkumu rovněž shrnují poznatky o počtech a vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním či zastoupení pracovníků ve školním poradenském pracovišti. Na základě reflektování současného legislativního stavu pozice sociálního pedagoga přináší publikace možné výzkumně podložené strategie výběru škol pro zavedení pozice.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-244-6459-6
Number of pages
148
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS book
—