The Readiness of Primary School Teachers to Teach Informatics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625613" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625613 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_regio.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Připravenost učitelů základních škol na výuku informatiky
Original language description
V tomto článku se zaměřujeme na připravenost učitelů na výuku informatiky na základních školách a na využívání digitálních technologií v edukaci. Zkoumáme vybavenost škol programovatelnými hračkami a robotickými stavebnicemi, kritérii učitelů při výběru těchto hraček a stavebnic, tím, zda je programování robotů vhodným nástrojem a způsobem získávání základních poznatků a dovedností pro běžný život i v programování. Snažíme se získat informaci o tom, jak se robotika uplatňuje ve vzdělávání a jaké vybavení se k tomu využívá na školách. Dalším výzkumným problémem, kterým se zabýváme, je připravenost učitelů na výuku informatiky na základních školách, na využívání digitálních technologií v edukaci, a to jakým způsobem zlepšit jejich kompetence a gramotnost v této oblasti. Výzkum je stále v realizaci, není dokončen. Postupně dotazníky vyplňují další respondenti. Výzkum bude pokračovat podrobnějšími rozbory vyplněných dotazníků, a rozhovorů s učiteli, a to v oblastech, jak učitelé rozumí očekávaným výstupům RVP ZV a cílům výuky, jak se informatika učí, jak se učí programování pomocí robotických pomůcek a stavebnic, jakým způsobem se žáci učí programovat, jakým způsobem využívají různé aplikace a simulátory. K tomuto účelu bylo nejdříve nutné zjistit, jak jsou školy robotickými pomůckami a stavebnicemi vybaveny a kde tyto pomůcky využívají.
Czech name
Připravenost učitelů základních škol na výuku informatiky
Czech description
V tomto článku se zaměřujeme na připravenost učitelů na výuku informatiky na základních školách a na využívání digitálních technologií v edukaci. Zkoumáme vybavenost škol programovatelnými hračkami a robotickými stavebnicemi, kritérii učitelů při výběru těchto hraček a stavebnic, tím, zda je programování robotů vhodným nástrojem a způsobem získávání základních poznatků a dovedností pro běžný život i v programování. Snažíme se získat informaci o tom, jak se robotika uplatňuje ve vzdělávání a jaké vybavení se k tomu využívá na školách. Dalším výzkumným problémem, kterým se zabýváme, je připravenost učitelů na výuku informatiky na základních školách, na využívání digitálních technologií v edukaci, a to jakým způsobem zlepšit jejich kompetence a gramotnost v této oblasti. Výzkum je stále v realizaci, není dokončen. Postupně dotazníky vyplňují další respondenti. Výzkum bude pokračovat podrobnějšími rozbory vyplněných dotazníků, a rozhovorů s učiteli, a to v oblastech, jak učitelé rozumí očekávaným výstupům RVP ZV a cílům výuky, jak se informatika učí, jak se učí programování pomocí robotických pomůcek a stavebnic, jakým způsobem se žáci učí programovat, jakým způsobem využívají různé aplikace a simulátory. K tomuto účelu bylo nejdříve nutné zjistit, jak jsou školy robotickými pomůckami a stavebnicemi vybaveny a kde tyto pomůcky využívají.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DIDINFO 2024: Regionální sborník konference
ISBN
978-80-7494-698-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
18-25
Publisher name
Technická univerzita v Liberci Studentská 1402/2, Liberec
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Feb 7, 2024
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—