Health Education in the Context of Curriculum Documents of European Union Countries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626695" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626695 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/4477" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/4477</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.4477" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.4477</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie
Original language description
Předložený článek se věnuje problematice výchovy ke zdraví. Příspěvek si klade za cíl analyzovat způsob a rozsah začlenění výchovy ke zdraví, a dále stanovit míru zařazení vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví v jednotlivých kurikulárních dokumentech vybraných států Evropské unie. Analýza kurikulárních dokumentů bude spočívat ve vyhledávání odpovídajících literárních zdrojů, extrahování poznatků souvisejících se stanovenou problematikou, následné analýzy teoretických přístupů k problematice výchovy ke zdraví napříč státy Evropské unie a jejich následnou interpretací. Analytický rámec pro účely studie je následující:(1) Zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávacích osnov (přítomnost či absence předmětů/oblastí), (2) obor/oblast „výchova ke zdraví“, (3) samostatný předmět „výchova ke zdraví“.
Czech name
Výchova ke zdraví v kontextu kurikulárních dokumentů zemí Evropské unie
Czech description
Předložený článek se věnuje problematice výchovy ke zdraví. Příspěvek si klade za cíl analyzovat způsob a rozsah začlenění výchovy ke zdraví, a dále stanovit míru zařazení vzdělávacího obsahu výchovy ke zdraví v jednotlivých kurikulárních dokumentech vybraných států Evropské unie. Analýza kurikulárních dokumentů bude spočívat ve vyhledávání odpovídajících literárních zdrojů, extrahování poznatků souvisejících se stanovenou problematikou, následné analýzy teoretických přístupů k problematice výchovy ke zdraví napříč státy Evropské unie a jejich následnou interpretací. Analytický rámec pro účely studie je následující:(1) Zařazení výchovy ke zdraví do vzdělávacích osnov (přítomnost či absence předmětů/oblastí), (2) obor/oblast „výchova ke zdraví“, (3) samostatný předmět „výchova ke zdraví“.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika (Praha)
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Volume of the periodical
74
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
185-193
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—