Czech students and artificial intelligence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626969" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626969 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/190-cesti-zaci-a-umela-inteligence-2024/file" target="_blank" >https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/190-cesti-zaci-a-umela-inteligence-2024/file</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Čeští žáci a umělá inteligence
Original language description
V našem výzkumu sledujeme jak etické způsoby využívání generativní umělé inteligence (kdy AI skutečně slouží především jako pomocník, rádce či trenér), tak způsoby neetické (kdy dochází např. k plagiování, generování domácích úkolů apod.), či dokonce nežádoucí (sledujeme např. situace, v nichž je AI využívána jako zbraň – třeba ke kyberšikaně). Doufáme, že poznatky z výzkumu pomohou při diskuzi o integraci umělé inteligence do vzdělávání v České republice tak, aby byla používána smysluplně – tedy abychom minimalizovali rizika a co nejvíce využívali výhod, které tato technologie nabízí.
Czech name
Čeští žáci a umělá inteligence
Czech description
V našem výzkumu sledujeme jak etické způsoby využívání generativní umělé inteligence (kdy AI skutečně slouží především jako pomocník, rádce či trenér), tak způsoby neetické (kdy dochází např. k plagiování, generování domácích úkolů apod.), či dokonce nežádoucí (sledujeme např. situace, v nichž je AI využívána jako zbraň – třeba ke kyberšikaně). Doufáme, že poznatky z výzkumu pomohou při diskuzi o integraci umělé inteligence do vzdělávání v České republice tak, aby byla používána smysluplně – tedy abychom minimalizovali rizika a co nejvíce využívali výhod, které tato technologie nabízí.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
17
Place of publication
—
Publisher/client name
Neuveden
Version
—