All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Possibilities of Implementing the Shoah Theme into Teaching at the First Level of Primary Schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626989" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626989 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Hlebova4" target="_blank" >https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Hlebova4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Možnosti implementace tematiky šoa do výuky na prvním stupni základních škol

  • Original language description

    V příspěvku prezentujeme nutnost transformace obsahu primárního vzdělávání v souvislosti s akcentem na rozvoj schopností a kompetencí absolventů základního vzdělávání. Představujeme možnosti implementace tzv. aktuálních témat do výuky na prvním stupni základních škol se zaměřením na budování v demokratické společnosti adekvátního axiologického a etického profilu dětí a dospívajících. Věnujeme se především různým uměleckým výtvorům osob, které byly přímo zasaženy nacistickou perzekuční mašinerií. Jsme přesvědčeni, že při jejich adekvátním výběru je možné prezentovat události šoa i na prvním stupni základních škol. Teoretické poznatky o možnostech zařazování fenoménu šoa do příslušné výuky dokládáme názory učitelů, kteří v době realizace kvantitativního výzkumného šetření profesně působili na prvním stupni základních škol. Tito učitelé jsou integraci šoa do výuky na daném stupni vzdělávání spíše nakloněni. Za nejvhodnější uměleckou formu, která je pro představení šoa na prvním stupni základních škol vhodná, respondenti považují zejména videa a filmy. Z literárních forem považují za nejvhodnější prozaické texty adaptované dosoučasného jazyka. Z událostí šoa by si podle učitelů měli žáci interiorizovat či rozvinout především schopnost vnímat pocity druhých.

  • Czech name

    Možnosti implementace tematiky šoa do výuky na prvním stupni základních škol

  • Czech description

    V příspěvku prezentujeme nutnost transformace obsahu primárního vzdělávání v souvislosti s akcentem na rozvoj schopností a kompetencí absolventů základního vzdělávání. Představujeme možnosti implementace tzv. aktuálních témat do výuky na prvním stupni základních škol se zaměřením na budování v demokratické společnosti adekvátního axiologického a etického profilu dětí a dospívajících. Věnujeme se především různým uměleckým výtvorům osob, které byly přímo zasaženy nacistickou perzekuční mašinerií. Jsme přesvědčeni, že při jejich adekvátním výběru je možné prezentovat události šoa i na prvním stupni základních škol. Teoretické poznatky o možnostech zařazování fenoménu šoa do příslušné výuky dokládáme názory učitelů, kteří v době realizace kvantitativního výzkumného šetření profesně působili na prvním stupni základních škol. Tito učitelé jsou integraci šoa do výuky na daném stupni vzdělávání spíše nakloněni. Za nejvhodnější uměleckou formu, která je pro představení šoa na prvním stupni základních škol vhodná, respondenti považují zejména videa a filmy. Z literárních forem považují za nejvhodnější prozaické texty adaptované dosoučasného jazyka. Z událostí šoa by si podle učitelů měli žáci interiorizovat či rozvinout především schopnost vnímat pocity druhých.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Transformácia edukácie v predprimárnom, primárnom a špeciálnom vzdelávaní v 21. storočí

  • ISBN

    978-80-555-3410-7

  • Number of pages of the result

    7

  • Pages from-to

    510-516

  • Number of pages of the book

    561

  • Publisher name

    Vydavateľstvo Prešovskej univerzity

  • Place of publication

    Prešov

  • UT code for WoS chapter