Possibilities of Implementing the Shoah Theme into Teaching at the First Level of Primary Schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626989" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626989 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Hlebova4" target="_blank" >https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Hlebova4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti implementace tematiky šoa do výuky na prvním stupni základních škol
Original language description
V příspěvku prezentujeme nutnost transformace obsahu primárního vzdělávání v souvislosti s akcentem na rozvoj schopností a kompetencí absolventů základního vzdělávání. Představujeme možnosti implementace tzv. aktuálních témat do výuky na prvním stupni základních škol se zaměřením na budování v demokratické společnosti adekvátního axiologického a etického profilu dětí a dospívajících. Věnujeme se především různým uměleckým výtvorům osob, které byly přímo zasaženy nacistickou perzekuční mašinerií. Jsme přesvědčeni, že při jejich adekvátním výběru je možné prezentovat události šoa i na prvním stupni základních škol. Teoretické poznatky o možnostech zařazování fenoménu šoa do příslušné výuky dokládáme názory učitelů, kteří v době realizace kvantitativního výzkumného šetření profesně působili na prvním stupni základních škol. Tito učitelé jsou integraci šoa do výuky na daném stupni vzdělávání spíše nakloněni. Za nejvhodnější uměleckou formu, která je pro představení šoa na prvním stupni základních škol vhodná, respondenti považují zejména videa a filmy. Z literárních forem považují za nejvhodnější prozaické texty adaptované dosoučasného jazyka. Z událostí šoa by si podle učitelů měli žáci interiorizovat či rozvinout především schopnost vnímat pocity druhých.
Czech name
Možnosti implementace tematiky šoa do výuky na prvním stupni základních škol
Czech description
V příspěvku prezentujeme nutnost transformace obsahu primárního vzdělávání v souvislosti s akcentem na rozvoj schopností a kompetencí absolventů základního vzdělávání. Představujeme možnosti implementace tzv. aktuálních témat do výuky na prvním stupni základních škol se zaměřením na budování v demokratické společnosti adekvátního axiologického a etického profilu dětí a dospívajících. Věnujeme se především různým uměleckým výtvorům osob, které byly přímo zasaženy nacistickou perzekuční mašinerií. Jsme přesvědčeni, že při jejich adekvátním výběru je možné prezentovat události šoa i na prvním stupni základních škol. Teoretické poznatky o možnostech zařazování fenoménu šoa do příslušné výuky dokládáme názory učitelů, kteří v době realizace kvantitativního výzkumného šetření profesně působili na prvním stupni základních škol. Tito učitelé jsou integraci šoa do výuky na daném stupni vzdělávání spíše nakloněni. Za nejvhodnější uměleckou formu, která je pro představení šoa na prvním stupni základních škol vhodná, respondenti považují zejména videa a filmy. Z literárních forem považují za nejvhodnější prozaické texty adaptované dosoučasného jazyka. Z událostí šoa by si podle učitelů měli žáci interiorizovat či rozvinout především schopnost vnímat pocity druhých.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Transformácia edukácie v predprimárnom, primárnom a špeciálnom vzdelávaní v 21. storočí
ISBN
978-80-555-3410-7
Number of pages of the result
7
Pages from-to
510-516
Number of pages of the book
561
Publisher name
Vydavateľstvo Prešovskej univerzity
Place of publication
Prešov
UT code for WoS chapter
—