Didactic approaches to movement skills and their application in practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001309" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001309 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktické postupy pohybových dovedností a jejich aplikace v praxi
Original language description
Didaktické postupy (strategie, přístupy, metody) jsou základní formou uspořádání obsahu učení. Jejich realizace nemůže být omezujícím faktorem plnění všech základních cílů a úkolů. Čím širší je rejstřík didaktických postupů (vyučovacích strategií, přístupů#), které má učitel k dispozici, tím větší předpoklady jsou vytvořeny pro úspěšné plnění didaktických cílů. Příspěvek se zabývá analýzou základních druhů didaktických postupů (strategií, přístupů, metod) ve školní tělesné výchově a jejich konkrétní uplatnění v tělovýchovné praxi. Za základní druhy didaktických postupů autor považuje: Komplexní postup (globální vyučovací postup, vyučovací postup vcelku#) Analyticko - syntetický postup (vyučovací postup po dílčích částech) Deduktivní postup (přímé řízení procesu učitelem) Induktivní postup (hledání řešení problémových situací) a další (např. postupy od jednoduchého ke složitému, postupy od složitého k jednoduchému#)V praxi byly ověřeny učební postupy konkrétních pohybových dovedností,
Czech name
Didaktické postupy pohybových dovedností a jejich aplikace v praxi
Czech description
Didaktické postupy (strategie, přístupy, metody) jsou základní formou uspořádání obsahu učení. Jejich realizace nemůže být omezujícím faktorem plnění všech základních cílů a úkolů. Čím širší je rejstřík didaktických postupů (vyučovacích strategií, přístupů#), které má učitel k dispozici, tím větší předpoklady jsou vytvořeny pro úspěšné plnění didaktických cílů. Příspěvek se zabývá analýzou základních druhů didaktických postupů (strategií, přístupů, metod) ve školní tělesné výchově a jejich konkrétní uplatnění v tělovýchovné praxi. Za základní druhy didaktických postupů autor považuje: Komplexní postup (globální vyučovací postup, vyučovací postup vcelku#) Analyticko - syntetický postup (vyučovací postup po dílčích částech) Deduktivní postup (přímé řízení procesu učitelem) Induktivní postup (hledání řešení problémových situací) a další (např. postupy od jednoduchého ke složitému, postupy od složitého k jednoduchému#)V praxi byly ověřeny učební postupy konkrétních pohybových dovedností,
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Conference proceedings Physical education and sport 2004, Liberec - Euroregion Nisa
ISBN
80-7083-901-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
373
Pages from-to
351-356
Publisher name
Technická univerzita
Place of publication
Liberec
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—