All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Transfer of didactic skills by students of physical education into pedagogical practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001310" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001310 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích

  • Original language description

    Úspěšná realizace nového pojetí tělesné výchovy na základních a středních školách je podmíněna kvalitní profesní přípravou učitelů tělesné výchovy. Analýza úrovně pedagogických praxí ukázala rezervy v integraci osvojování didaktických dovedností praktikantů při vyučování tělesné výchově a druhému aprobačnímu předmětu. Výzkumu se zúčastnilo na 55 základních a středních školách 57 praktikantů a 1867 studentů. Každý z praktikantů realizoval jednu habituální (obvyklou a co nejlepší) a následně u stejné skupiny studentů progresivní vyučovací jednotku (se zvýšení role studenta) v tělesné výchově a totéž ve druhem vyučovacím předmětu (11 vyučovacích předmětů). Studenti v tělesné výchově (H=25.34; p= .00; ?2 = .02) i v druhém vyučovacím předmětu (H=15,41; p= ,00; ?2 = .01) hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky. Obdobně pozitivně hodnotili progresivní vyučovací jednotky i praktikanti. Děvčata hodnotila oba typy vyučovacích jednotek v obou vyučovacích předmětech pozitivněji než ch

  • Czech name

    Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích

  • Czech description

    Úspěšná realizace nového pojetí tělesné výchovy na základních a středních školách je podmíněna kvalitní profesní přípravou učitelů tělesné výchovy. Analýza úrovně pedagogických praxí ukázala rezervy v integraci osvojování didaktických dovedností praktikantů při vyučování tělesné výchově a druhému aprobačnímu předmětu. Výzkumu se zúčastnilo na 55 základních a středních školách 57 praktikantů a 1867 studentů. Každý z praktikantů realizoval jednu habituální (obvyklou a co nejlepší) a následně u stejné skupiny studentů progresivní vyučovací jednotku (se zvýšení role studenta) v tělesné výchově a totéž ve druhem vyučovacím předmětu (11 vyučovacích předmětů). Studenti v tělesné výchově (H=25.34; p= .00; ?2 = .02) i v druhém vyučovacím předmětu (H=15,41; p= ,00; ?2 = .01) hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky. Obdobně pozitivně hodnotili progresivní vyučovací jednotky i praktikanti. Děvčata hodnotila oba typy vyučovacích jednotek v obou vyučovacích předmětech pozitivněji než ch

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    29

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    27

  • Pages from-to

    54-80

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database