Transfer of didactic skills by students of physical education into pedagogical practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001310" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001310 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích
Original language description
Úspěšná realizace nového pojetí tělesné výchovy na základních a středních školách je podmíněna kvalitní profesní přípravou učitelů tělesné výchovy. Analýza úrovně pedagogických praxí ukázala rezervy v integraci osvojování didaktických dovedností praktikantů při vyučování tělesné výchově a druhému aprobačnímu předmětu. Výzkumu se zúčastnilo na 55 základních a středních školách 57 praktikantů a 1867 studentů. Každý z praktikantů realizoval jednu habituální (obvyklou a co nejlepší) a následně u stejné skupiny studentů progresivní vyučovací jednotku (se zvýšení role studenta) v tělesné výchově a totéž ve druhem vyučovacím předmětu (11 vyučovacích předmětů). Studenti v tělesné výchově (H=25.34; p= .00; ?2 = .02) i v druhém vyučovacím předmětu (H=15,41; p= ,00; ?2 = .01) hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky. Obdobně pozitivně hodnotili progresivní vyučovací jednotky i praktikanti. Děvčata hodnotila oba typy vyučovacích jednotek v obou vyučovacích předmětech pozitivněji než ch
Czech name
Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích
Czech description
Úspěšná realizace nového pojetí tělesné výchovy na základních a středních školách je podmíněna kvalitní profesní přípravou učitelů tělesné výchovy. Analýza úrovně pedagogických praxí ukázala rezervy v integraci osvojování didaktických dovedností praktikantů při vyučování tělesné výchově a druhému aprobačnímu předmětu. Výzkumu se zúčastnilo na 55 základních a středních školách 57 praktikantů a 1867 studentů. Každý z praktikantů realizoval jednu habituální (obvyklou a co nejlepší) a následně u stejné skupiny studentů progresivní vyučovací jednotku (se zvýšení role studenta) v tělesné výchově a totéž ve druhem vyučovacím předmětu (11 vyučovacích předmětů). Studenti v tělesné výchově (H=25.34; p= .00; ?2 = .02) i v druhém vyučovacím předmětu (H=15,41; p= ,00; ?2 = .01) hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky. Obdobně pozitivně hodnotili progresivní vyučovací jednotky i praktikanti. Děvčata hodnotila oba typy vyučovacích jednotek v obou vyučovacích předmětech pozitivněji než ch
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Volume of the periodical
29
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
54-80
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—