All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The teacher's personality from the point of view of students at FTK UP Olomouc

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002449" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002449 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc

  • Original language description

    Ve školním roce 2003/2004 dostali studenti 3. ročníku studia učitelství tělesné výchovy pro základní školy (celkem 30 studentů z toho žen bylo 16 a mužů 14) v rámci výuky "Teorie a didaktika tělesné výchovy" a studenti 2 ročníku oboru rekreologie (celkem35 studentů z toho žen bylo 21 a mužů 14) v rámci semináře předmětu "Didaktika 1" úkol aby se písemně zamysleli nad osobností současného učitele. Výpovědi byly kódovány a podrobeny kvalitativnímu rozboru ve čtyřech kategoriích. Studenti obou sledovanýchskupin byli k učitelům velmi kritičtí. Kritika se týkala především stereotypního přístupu současných pedagogů a nechuť cokoliv měnit. Většina posluchačů se sjednotila v tom, že "skutečný ideální učitel neexistuje" současně ale vyjmenovali velké množstvíschopností a vlastností, které by měl učitel mít. Volba zaměření studia se zásadně projevila v konstatování zda studenti měli, či mají, pedagogický vzor i v úvaze o práci učitele po absolvování fakulty.

  • Czech name

    Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc

  • Czech description

    Ve školním roce 2003/2004 dostali studenti 3. ročníku studia učitelství tělesné výchovy pro základní školy (celkem 30 studentů z toho žen bylo 16 a mužů 14) v rámci výuky "Teorie a didaktika tělesné výchovy" a studenti 2 ročníku oboru rekreologie (celkem35 studentů z toho žen bylo 21 a mužů 14) v rámci semináře předmětu "Didaktika 1" úkol aby se písemně zamysleli nad osobností současného učitele. Výpovědi byly kódovány a podrobeny kvalitativnímu rozboru ve čtyřech kategoriích. Studenti obou sledovanýchskupin byli k učitelům velmi kritičtí. Kritika se týkala především stereotypního přístupu současných pedagogů a nechuť cokoliv měnit. Většina posluchačů se sjednotila v tom, že "skutečný ideální učitel neexistuje" současně ale vyjmenovali velké množstvíschopností a vlastností, které by měl učitel mít. Volba zaměření studia se zásadně projevila v konstatování zda studenti měli, či mají, pedagogický vzor i v úvaze o práci učitele po absolvování fakulty.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie

  • ISBN

    80-7368-041-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    242

  • Pages from-to

    23-27

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Frýdlant nad Ostravicí

  • Event date

    Jan 1, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article