The teacher's personality from the point of view of students at FTK UP Olomouc
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002449" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002449 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc
Original language description
Ve školním roce 2003/2004 dostali studenti 3. ročníku studia učitelství tělesné výchovy pro základní školy (celkem 30 studentů z toho žen bylo 16 a mužů 14) v rámci výuky "Teorie a didaktika tělesné výchovy" a studenti 2 ročníku oboru rekreologie (celkem35 studentů z toho žen bylo 21 a mužů 14) v rámci semináře předmětu "Didaktika 1" úkol aby se písemně zamysleli nad osobností současného učitele. Výpovědi byly kódovány a podrobeny kvalitativnímu rozboru ve čtyřech kategoriích. Studenti obou sledovanýchskupin byli k učitelům velmi kritičtí. Kritika se týkala především stereotypního přístupu současných pedagogů a nechuť cokoliv měnit. Většina posluchačů se sjednotila v tom, že "skutečný ideální učitel neexistuje" současně ale vyjmenovali velké množstvíschopností a vlastností, které by měl učitel mít. Volba zaměření studia se zásadně projevila v konstatování zda studenti měli, či mají, pedagogický vzor i v úvaze o práci učitele po absolvování fakulty.
Czech name
Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc
Czech description
Ve školním roce 2003/2004 dostali studenti 3. ročníku studia učitelství tělesné výchovy pro základní školy (celkem 30 studentů z toho žen bylo 16 a mužů 14) v rámci výuky "Teorie a didaktika tělesné výchovy" a studenti 2 ročníku oboru rekreologie (celkem35 studentů z toho žen bylo 21 a mužů 14) v rámci semináře předmětu "Didaktika 1" úkol aby se písemně zamysleli nad osobností současného učitele. Výpovědi byly kódovány a podrobeny kvalitativnímu rozboru ve čtyřech kategoriích. Studenti obou sledovanýchskupin byli k učitelům velmi kritičtí. Kritika se týkala především stereotypního přístupu současných pedagogů a nechuť cokoliv měnit. Většina posluchačů se sjednotila v tom, že "skutečný ideální učitel neexistuje" současně ale vyjmenovali velké množstvíschopností a vlastností, které by měl učitel mít. Volba zaměření studia se zásadně projevila v konstatování zda studenti měli, či mají, pedagogický vzor i v úvaze o práci učitele po absolvování fakulty.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie
ISBN
80-7368-041-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
242
Pages from-to
23-27
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Frýdlant nad Ostravicí
Event date
Jan 1, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—