All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

TYPIFIED DIDACTIC PROCEDURES OF A KINDERGARTEN TEACHER

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524070" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524070 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45873/Forum_mladych_vyzkumniku_VI_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45873/Forum_mladych_vyzkumniku_VI_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/fmv.VII.7" target="_blank" >10.7441/fmv.VII.7</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    TYPIZAČNÍ DIDAKTICKÉ POSTUPY UČITELE MATEŘSKÉ ŠKOLY

  • Original language description

    Předkládaná práce se zaměřuje na zjišťování didaktických postupů u učitelů mateřských škol. Postupy participujících učitelek byly zkoumány na příkladu přírodovědného vzdělávání. V úvodu představujeme soudobé trendy ve vzdělávání v mateřské škole; přibližujeme možná paradigmatická východiska transferu vzdělávacího obsahu učitelem a pohledů na učení se dítěte, jež u učitelů determinují volby vlastních didaktických postupů. Cílem výzkumu bylo popsat volené strategie u participujících učitelek mateřských škol a pokusit se přiblížit, jak se v reálné didaktické situaci konstruují tyto intencionální učitelovy postupy. Sledované didaktické postupy participantek nás vedly k typizování jednotlivých způsobů didaktických postupů ve významu charakterizace jedinečnosti a korelativně nastiňovaly specifika osobního pedagogického stylu participující učitelky. Nečiníme si ambice na zobecňování výsledků, avšak na výzkum bude navazováno s cílem zjistit, zda dané typy postupů fungují coby modely postupů učitelů mateřských škol. Data získaná z participačního pozorování zjistila různící se didaktické strategie a odhalila osobní příklon učitelek ke kurikulu cílově zaměřenému, na dítě cílícímu, či kurikulu pojímajícímu roli učitele jako facilitátora. Navazující analýzou a zpracováním rozhovorů byly identifikovány specifické kategorie postupů učitelek, jež reflektují jejich odlišné pojímání transferizace obsahu vzdělávání. Celkové vyhodnocení získaných údajů vedlo k sestavení didaktické typologie učitelek mateřských škol. Na výzkum bude dále navazováno a předkládaná typologie bude podrobena obsáhlejšímu ověřování.

  • Czech name

    TYPIZAČNÍ DIDAKTICKÉ POSTUPY UČITELE MATEŘSKÉ ŠKOLY

  • Czech description

    Předkládaná práce se zaměřuje na zjišťování didaktických postupů u učitelů mateřských škol. Postupy participujících učitelek byly zkoumány na příkladu přírodovědného vzdělávání. V úvodu představujeme soudobé trendy ve vzdělávání v mateřské škole; přibližujeme možná paradigmatická východiska transferu vzdělávacího obsahu učitelem a pohledů na učení se dítěte, jež u učitelů determinují volby vlastních didaktických postupů. Cílem výzkumu bylo popsat volené strategie u participujících učitelek mateřských škol a pokusit se přiblížit, jak se v reálné didaktické situaci konstruují tyto intencionální učitelovy postupy. Sledované didaktické postupy participantek nás vedly k typizování jednotlivých způsobů didaktických postupů ve významu charakterizace jedinečnosti a korelativně nastiňovaly specifika osobního pedagogického stylu participující učitelky. Nečiníme si ambice na zobecňování výsledků, avšak na výzkum bude navazováno s cílem zjistit, zda dané typy postupů fungují coby modely postupů učitelů mateřských škol. Data získaná z participačního pozorování zjistila různící se didaktické strategie a odhalila osobní příklon učitelek ke kurikulu cílově zaměřenému, na dítě cílícímu, či kurikulu pojímajícímu roli učitele jako facilitátora. Navazující analýzou a zpracováním rozhovorů byly identifikovány specifické kategorie postupů učitelek, jež reflektují jejich odlišné pojímání transferizace obsahu vzdělávání. Celkové vyhodnocení získaných údajů vedlo k sestavení didaktické typologie učitelek mateřských škol. Na výzkum bude dále navazováno a předkládaná typologie bude podrobena obsáhlejšímu ověřování.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Fórum mladých výzkumníků VII.

  • ISBN

    978-80-7454-872-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    19

  • Pages from-to

    61-79

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Nov 28, 2019

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article