All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Social and relational interactions in different types of PE lessons during student teachers' practice teaching

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00006429" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00006429 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Social and relational interactions in different types of PE lessons during student teachers' practice teaching

  • Original language description

    The main goal of the study was to analyze social and relational characteristics of student PE teachers' practice teaching. The results should be used to increase the quality of pre-professional PE teachers' preparation from the interaction point of viewand should allow the effective transfer of theoretical knowledge into school practice. The experiment included evaluations of student teachers from seven PE colleges in the Czech Republic and in Poland. The analysis was focused on the difference betweenhabitual and progressive PE lessons evaluation. All main characteristics of education were observed. Special emphasis was placed on social and relational factor in pupils according to different types of leadership in PE lessons and to changing pupils' role in school PE. Progressive interventions were positively valuated in both the social [H (1, 18489) = 107.18; p = .00; ?2 = .01] and relational [H (1, 18489) = 25.89; p = .00; ?2 = .00] dimension. Student teachers valuated relational dim

  • Czech name

    Sociální a vztahové interakce v různých typech vyučovacích jednotek tělesné výchovy na pedagogických praxíxh

  • Czech description

    Hlavním cílem práce bylo analyzovat sociální a vztahové charakteristiky pedagogické praxe studentů učitelství tělesné výchovy a výsledky analýzy využít ke zkvalitnění profesní přípravy učitelů tělesné výchovy z interakčních hledisek a k účinnějšímu přenosu teoretických poznatků do školské praxe. V práci jsou zahrnuty výsledky hodnocení praktikantů sedmi vysokoškolských pracovišť v České republice a v Polsku. Analýza byla zaměřena na posouzení rozdílu v hodnocení habituálních a progresivních vyučovacíchjednotek. Sledovány byly všechny základní charakteristiky edukačního procesu. Zvláštní důraz byl kladen na sociální a vztahovou složku žáků s ohledem na různý typ řízení vyučovacích jednotek a měnící se roli žáků v edukačním procesu. Progresivní zásahy se pozitivně odrazily v hodnocení sociální [H (1, 18489) = 107.18; p = .00; ?2 = .01] i vztahové [H (1, 18489) = 25.89; p = .00; ?2 = .00] dimenze u žáků, praktikující studenti hodnotili míru změny vztahových ukazatelů pozitivněji v habitu

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    35

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database