Social and relational interactions in different types of PE lessons during student teachers' practice teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00006429" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00006429 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Social and relational interactions in different types of PE lessons during student teachers' practice teaching
Original language description
The main goal of the study was to analyze social and relational characteristics of student PE teachers' practice teaching. The results should be used to increase the quality of pre-professional PE teachers' preparation from the interaction point of viewand should allow the effective transfer of theoretical knowledge into school practice. The experiment included evaluations of student teachers from seven PE colleges in the Czech Republic and in Poland. The analysis was focused on the difference betweenhabitual and progressive PE lessons evaluation. All main characteristics of education were observed. Special emphasis was placed on social and relational factor in pupils according to different types of leadership in PE lessons and to changing pupils' role in school PE. Progressive interventions were positively valuated in both the social [H (1, 18489) = 107.18; p = .00; ?2 = .01] and relational [H (1, 18489) = 25.89; p = .00; ?2 = .00] dimension. Student teachers valuated relational dim
Czech name
Sociální a vztahové interakce v různých typech vyučovacích jednotek tělesné výchovy na pedagogických praxíxh
Czech description
Hlavním cílem práce bylo analyzovat sociální a vztahové charakteristiky pedagogické praxe studentů učitelství tělesné výchovy a výsledky analýzy využít ke zkvalitnění profesní přípravy učitelů tělesné výchovy z interakčních hledisek a k účinnějšímu přenosu teoretických poznatků do školské praxe. V práci jsou zahrnuty výsledky hodnocení praktikantů sedmi vysokoškolských pracovišť v České republice a v Polsku. Analýza byla zaměřena na posouzení rozdílu v hodnocení habituálních a progresivních vyučovacíchjednotek. Sledovány byly všechny základní charakteristiky edukačního procesu. Zvláštní důraz byl kladen na sociální a vztahovou složku žáků s ohledem na různý typ řízení vyučovacích jednotek a měnící se roli žáků v edukačním procesu. Progresivní zásahy se pozitivně odrazily v hodnocení sociální [H (1, 18489) = 107.18; p = .00; ?2 = .01] i vztahové [H (1, 18489) = 25.89; p = .00; ?2 = .00] dimenze u žáků, praktikující studenti hodnotili míru změny vztahových ukazatelů pozitivněji v habitu
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Volume of the periodical
35
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—