All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003466" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003466 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity

  • Original language description

    The main aim of this article is to summarize general overview and our findings in the topic of self-concept in children with cerebral palsy (CP) in preschool and young school age children. The overview is completed with research results from dissertationthesis "Evaluation of self-confidence in children with cerebral palsy" (Čurdová, 2005), done under the supervision of prof. Hana Válková. Main instrument to measure self-concept is the Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Veermer & Veenhof, 1997); its Czech version (OSSSA-DMO) (Čurdová, Vermeer, & Válková, 2001; Čurdová, 2005). Scale measures 4 areas of self-concept, and was used on the experimental group of 6 children. Children's self-confidence profileswere measured in a one year period (scale used in kindergarten and in 1st class of the school) and findings were compiled as case studies. Main interest covers comparison of physical competencies domain results with other scale dom

  • Czech name

    Sebepojetí u dětí s dětskuo mozkovou obrnou: postoje k pohybové aktivitě

  • Czech description

    Hlavním cílem článku je podat obecný ucelený přehled o naší práci v oblasti tematiky sebepojetí u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO) v předškolním a mladším školním věku. Přehled je složen z výsledků disertační práce "hodnocení sebevědomí u dětí s DMO"(Čurdová, 2005). Hlavní nástroj použitý k hodnocení sebepojetí je Obrázková škála sebevědomí a sociální akceptace u dětí s DMO (OSSSA-DMO), její česká verze (Čurdová, 2005). Škála měří 4 oblasti sebepojetí a byla použita na výzkumném souboru 6 dětí s DMO. Profily sebevědomí byly u dětí hodnoceny s jednoročním odstupem (použití v mateřské škole a v 1. ročníku škoily základní) a nálezy byly zpracovány jako kazuistiky. Hlavní zájem práce směřuje k porovnávání oblasti pohybových kompetencí s ostatními oblastmi škály, analýze sociálního prostředí dětí a významu rodiny a blízkých pro tvorbu a vývoj sebepojetí. Výsledky: 1. Škála dovoluje odlišit jednotlivé oblasti sebevědomí a časové rozdíly mezi dvěma měřeními; 2. Referenční skupiny pro seb

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

  • Publisher/client name

    Univerzita Palackého

  • Version

  • Carrier ID