Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003466" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003466 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity
Original language description
The main aim of this article is to summarize general overview and our findings in the topic of self-concept in children with cerebral palsy (CP) in preschool and young school age children. The overview is completed with research results from dissertationthesis "Evaluation of self-confidence in children with cerebral palsy" (Čurdová, 2005), done under the supervision of prof. Hana Válková. Main instrument to measure self-concept is the Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Veermer & Veenhof, 1997); its Czech version (OSSSA-DMO) (Čurdová, Vermeer, & Válková, 2001; Čurdová, 2005). Scale measures 4 areas of self-concept, and was used on the experimental group of 6 children. Children's self-confidence profileswere measured in a one year period (scale used in kindergarten and in 1st class of the school) and findings were compiled as case studies. Main interest covers comparison of physical competencies domain results with other scale dom
Czech name
Sebepojetí u dětí s dětskuo mozkovou obrnou: postoje k pohybové aktivitě
Czech description
Hlavním cílem článku je podat obecný ucelený přehled o naší práci v oblasti tematiky sebepojetí u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO) v předškolním a mladším školním věku. Přehled je složen z výsledků disertační práce "hodnocení sebevědomí u dětí s DMO"(Čurdová, 2005). Hlavní nástroj použitý k hodnocení sebepojetí je Obrázková škála sebevědomí a sociální akceptace u dětí s DMO (OSSSA-DMO), její česká verze (Čurdová, 2005). Škála měří 4 oblasti sebepojetí a byla použita na výzkumném souboru 6 dětí s DMO. Profily sebevědomí byly u dětí hodnoceny s jednoročním odstupem (použití v mateřské škole a v 1. ročníku škoily základní) a nálezy byly zpracovány jako kazuistiky. Hlavní zájem práce směřuje k porovnávání oblasti pohybových kompetencí s ostatními oblastmi škály, analýze sociálního prostředí dětí a významu rodiny a blízkých pro tvorbu a vývoj sebepojetí. Výsledky: 1. Škála dovoluje odlišit jednotlivé oblasti sebevědomí a časové rozdíly mezi dvěma měřeními; 2. Referenční skupiny pro seb
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
—
Publisher/client name
Univerzita Palackého
Version
—
Carrier ID
—