Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005231" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005231 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study
Original language description
he purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with mental and developmental disorders and to propose individualized intervention programs. Participants included 6 children, 5 males and 1 female, 48 to 79 months old, who were attending the same special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of their performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Meanwhile qualitative results were obtained through personal observation. Finally a motor skill intervention program was planned for each child according to his/ her results.
Czech name
Hodnocení motorických schopností a časná intervence u dětí předškolního věku s mentálními a vývojovými poruchami (případová studie)
Czech description
Cílem studie bylo hodnocení výkonu motorických schopností u dětí předškolního věku s mentálními a vývojovými poruchami a navrhnout individualizované programy intervence. Mezi účastníky bylo 6 dětí, 5 chlapců a 1 dívka, ve věku 48 až 79 měsíců, které navštěvovaly tutéž speciální mateřskou školu. Zkoumány byly jak kvantitativní, tak kvalitativní aspekty jejich výkonu. Kvantitativní údaje byly získány baterií testů M-ABC pro posuzování pohybu u dětí (Henderson & Sugden, 1992). Kvalitativní údaje byly získány osobním pozorováním. Na základě výsledků byl naplánován individuální intervenční program pro rozvoj motoriky.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AK - Sport and leisure time activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Volume of the periodical
37
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
19-30
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—