All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005231" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005231 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study

  • Original language description

    he purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with mental and developmental disorders and to propose individualized intervention programs. Participants included 6 children, 5 males and 1 female, 48 to 79 months old, who were attending the same special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of their performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Meanwhile qualitative results were obtained through personal observation. Finally a motor skill intervention program was planned for each child according to his/ her results.

  • Czech name

    Hodnocení motorických schopností a časná intervence u dětí předškolního věku s mentálními a vývojovými poruchami (případová studie)

  • Czech description

    Cílem studie bylo hodnocení výkonu motorických schopností u dětí předškolního věku s mentálními a vývojovými poruchami a navrhnout individualizované programy intervence. Mezi účastníky bylo 6 dětí, 5 chlapců a 1 dívka, ve věku 48 až 79 měsíců, které navštěvovaly tutéž speciální mateřskou školu. Zkoumány byly jak kvantitativní, tak kvalitativní aspekty jejich výkonu. Kvantitativní údaje byly získány baterií testů M-ABC pro posuzování pohybu u dětí (Henderson & Sugden, 1992). Kvalitativní údaje byly získány osobním pozorováním. Na základě výsledků byl naplánován individuální intervenční program pro rozvoj motoriky.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AK - Sport and leisure time activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    37

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    19-30

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database