Healthy lifestyle education by means of Jaroslav Foglar's ideas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00011024" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00011024 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím idejí (návodů) Jaroslava Foglara
Original language description
Příspěvek se zabývá odkazem spisovatele a vychovatele Jaroslava Foglara, od jehož narození uplynulo v roce 2007 sto let. Stručně rekapituluje pedagogický potenciál jeho díla a představuje jej jako typického představitele výchovy prožitkem, jehož hry, návody a inspirace jsou ve výchovné praxi často využívány. Výzvou pro teoretiky zážitkové pedagogiky však zůstává hlubší pedagogická reflexe jeho činnosti i knih. Po připomenutí výsledků sond zjišťujících mimořádně vysokou čtenářskou oblibu bez ohledu na společenské uspořádání a historické proměny zdůrazňuje motivy z jeho díla, jež se zabývají především rozvojem fyzické zdatnosti v podobě soutěží a výzev. Silný motivační potenciál návodné literatury je prokázán (byť nikoliv ve statisticky významné míře) išetřením vztahu četby foglarovek a reálně vykonávané pohybové aktivity.
Czech name
Výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím idejí (návodů) Jaroslava Foglara
Czech description
Příspěvek se zabývá odkazem spisovatele a vychovatele Jaroslava Foglara, od jehož narození uplynulo v roce 2007 sto let. Stručně rekapituluje pedagogický potenciál jeho díla a představuje jej jako typického představitele výchovy prožitkem, jehož hry, návody a inspirace jsou ve výchovné praxi často využívány. Výzvou pro teoretiky zážitkové pedagogiky však zůstává hlubší pedagogická reflexe jeho činnosti i knih. Po připomenutí výsledků sond zjišťujících mimořádně vysokou čtenářskou oblibu bez ohledu na společenské uspořádání a historické proměny zdůrazňuje motivy z jeho díla, jež se zabývají především rozvojem fyzické zdatnosti v podobě soutěží a výzev. Silný motivační potenciál návodné literatury je prokázán (byť nikoliv ve statisticky významné míře) išetřením vztahu četby foglarovek a reálně vykonávané pohybové aktivity.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
17
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—