All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Inclusion of pupils with physical disabilities in physical education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10214163" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10214163 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Integrace žáků s tělesným postižením do hodin tělesné výchovy

  • Original language description

    Předkládaný příspěvek je věnován analýze současného stavu integrace ve školní tělesné výchově. Dotazníkové šetření probíhalo v roce 2007 na základních školách a skutečný výzkumný vzorek byl tvořen 164 respondenty (učiteli tělesné výchovy) vyučujícími žáky s tělesným postižením (164 chlapců, 90 dívek). Z tohoto celkového počtu sledovaných žáků s tělesným postižením (dále TP) bylo do hodin tělesné výchovy (dále TV) zapojeno 160. Zbytek byl na základě doporučení lékaře z TV uvolněn. Nezbytným předpoklademúspěšného začlenění žáka s tělesným postižením je vytvoření optimálních podmínek především ze strany školy (materiálních, prostorových, personálních) a také rodina dítěte s postižením musí učinit určité kroky vedoucí ke zefektivnění celého procesu. Integrace v TV by měla vždy vycházet z komplexní diagnostiky žáka, odpovídat jeho individuálním potřebám a měla by být v co možná největší míře plánovitá a systematická.

  • Czech name

    Integrace žáků s tělesným postižením do hodin tělesné výchovy

  • Czech description

    Předkládaný příspěvek je věnován analýze současného stavu integrace ve školní tělesné výchově. Dotazníkové šetření probíhalo v roce 2007 na základních školách a skutečný výzkumný vzorek byl tvořen 164 respondenty (učiteli tělesné výchovy) vyučujícími žáky s tělesným postižením (164 chlapců, 90 dívek). Z tohoto celkového počtu sledovaných žáků s tělesným postižením (dále TP) bylo do hodin tělesné výchovy (dále TV) zapojeno 160. Zbytek byl na základě doporučení lékaře z TV uvolněn. Nezbytným předpoklademúspěšného začlenění žáka s tělesným postižením je vytvoření optimálních podmínek především ze strany školy (materiálních, prostorových, personálních) a také rodina dítěte s postižením musí učinit určité kroky vedoucí ke zefektivnění celého procesu. Integrace v TV by měla vždy vycházet z komplexní diagnostiky žáka, odpovídat jeho individuálním potřebám a měla by být v co možná největší míře plánovitá a systematická.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database