Play-way: Supporting children's play
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F16%3A33161580" target="_blank" >RIV/61989592:15510/16:33161580 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Playway: Nechte mě si hrát
Original language description
Dnešní doba vnesla díky rozvoji pokročilých technologií i zcela nové typy her, které se mohou zcela odehrávat ve virtuálním světě. Trávení volného času dětí má proto stále častěji charakter pasivní zábavy. V návaznosti na tento trend byl odborníky na dětskou hru vytvořen ve Velké Británii projekt "Dobrovolníci v playwork" (VIP), s cílem navrátit dětskou hru ke svým kořenům. Byl připraven vzdělávací kurz s důrazem na kompetence podporující svobodně zvolenou hru, podporu kreativity, soběstačnosti i zodpovědnosti dětí při hře. Pedagog zde má roli zejména jako tvůrce motivujícího prostředí a poskytovatele prostředků ke zvolené hře. Po úspěšném ověření v Británii se projekt rozšířil i do vybraných evropských zemí včetně České republiky. Dalšími zapojenými zeměmi byly Itálie, Turecko, Rakousko, Maďarsko a Portugalsko. Příspěvek seznamuje se základní strukturou a možnými perspektivami vzdělávacího kurzu, který byl realizován na Univerzitě Palackého v Olomouci (dále UPOL). V rámci dvouleté spolupráce (2014-2015) byla struktura původního britského kurzu VIP upravena a pilotně ověřena ve všech zúčastněných zemích. Na podkladě vyhodnocení zkušeností a příkladů dobré praxe participujících zemí byly vytvořeny podpůrné výukové materiály, které jsou dostupné v sedmi jazykových mutacích. Během realizovaných pilotních kurzů bylo na Fakultě tělesné kultury UPOL vyškoleno celkem 65 lektorů. Na základě výstupů evaluačních dotazníků předložených participantům po ukončení kurzu a následně po 8 měsících, kde většina reakcí účastníků programu byla kladných, se nyní jedná o začlenění kurzů do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání studentů pedagogických oborů na UPOL. Jedná se rovněž o navazujícím projektu, kdy by umožnil rozšíření participujících zemí.
Czech name
Playway: Nechte mě si hrát
Czech description
Dnešní doba vnesla díky rozvoji pokročilých technologií i zcela nové typy her, které se mohou zcela odehrávat ve virtuálním světě. Trávení volného času dětí má proto stále častěji charakter pasivní zábavy. V návaznosti na tento trend byl odborníky na dětskou hru vytvořen ve Velké Británii projekt "Dobrovolníci v playwork" (VIP), s cílem navrátit dětskou hru ke svým kořenům. Byl připraven vzdělávací kurz s důrazem na kompetence podporující svobodně zvolenou hru, podporu kreativity, soběstačnosti i zodpovědnosti dětí při hře. Pedagog zde má roli zejména jako tvůrce motivujícího prostředí a poskytovatele prostředků ke zvolené hře. Po úspěšném ověření v Británii se projekt rozšířil i do vybraných evropských zemí včetně České republiky. Dalšími zapojenými zeměmi byly Itálie, Turecko, Rakousko, Maďarsko a Portugalsko. Příspěvek seznamuje se základní strukturou a možnými perspektivami vzdělávacího kurzu, který byl realizován na Univerzitě Palackého v Olomouci (dále UPOL). V rámci dvouleté spolupráce (2014-2015) byla struktura původního britského kurzu VIP upravena a pilotně ověřena ve všech zúčastněných zemích. Na podkladě vyhodnocení zkušeností a příkladů dobré praxe participujících zemí byly vytvořeny podpůrné výukové materiály, které jsou dostupné v sedmi jazykových mutacích. Během realizovaných pilotních kurzů bylo na Fakultě tělesné kultury UPOL vyškoleno celkem 65 lektorů. Na základě výstupů evaluačních dotazníků předložených participantům po ukončení kurzu a následně po 8 měsících, kde většina reakcí účastníků programu byla kladných, se nyní jedná o začlenění kurzů do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání studentů pedagogických oborů na UPOL. Jedná se rovněž o navazujícím projektu, kdy by umožnil rozšíření participujících zemí.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Benefity sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech
ISBN
978-80-87723-30-2
Number of pages of the result
3
Pages from-to
287-289
Number of pages of the book
340
Publisher name
VŠTVS Palestra
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—