All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Play-way: Supporting children's play

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F16%3A33161580" target="_blank" >RIV/61989592:15510/16:33161580 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Playway: Nechte mě si hrát

  • Original language description

    Dnešní doba vnesla díky rozvoji pokročilých technologií i zcela nové typy her, které se mohou zcela odehrávat ve virtuálním světě. Trávení volného času dětí má proto stále častěji charakter pasivní zábavy. V návaznosti na tento trend byl odborníky na dětskou hru vytvořen ve Velké Británii projekt "Dobrovolníci v playwork" (VIP), s cílem navrátit dětskou hru ke svým kořenům. Byl připraven vzdělávací kurz s důrazem na kompetence podporující svobodně zvolenou hru, podporu kreativity, soběstačnosti i zodpovědnosti dětí při hře. Pedagog zde má roli zejména jako tvůrce motivujícího prostředí a poskytovatele prostředků ke zvolené hře. Po úspěšném ověření v Británii se projekt rozšířil i do vybraných evropských zemí včetně České republiky. Dalšími zapojenými zeměmi byly Itálie, Turecko, Rakousko, Maďarsko a Portugalsko. Příspěvek seznamuje se základní strukturou a možnými perspektivami vzdělávacího kurzu, který byl realizován na Univerzitě Palackého v Olomouci (dále UPOL). V rámci dvouleté spolupráce (2014-2015) byla struktura původního britského kurzu VIP upravena a pilotně ověřena ve všech zúčastněných zemích. Na podkladě vyhodnocení zkušeností a příkladů dobré praxe participujících zemí byly vytvořeny podpůrné výukové materiály, které jsou dostupné v sedmi jazykových mutacích. Během realizovaných pilotních kurzů bylo na Fakultě tělesné kultury UPOL vyškoleno celkem 65 lektorů. Na základě výstupů evaluačních dotazníků předložených participantům po ukončení kurzu a následně po 8 měsících, kde většina reakcí účastníků programu byla kladných, se nyní jedná o začlenění kurzů do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání studentů pedagogických oborů na UPOL. Jedná se rovněž o navazujícím projektu, kdy by umožnil rozšíření participujících zemí.

  • Czech name

    Playway: Nechte mě si hrát

  • Czech description

    Dnešní doba vnesla díky rozvoji pokročilých technologií i zcela nové typy her, které se mohou zcela odehrávat ve virtuálním světě. Trávení volného času dětí má proto stále častěji charakter pasivní zábavy. V návaznosti na tento trend byl odborníky na dětskou hru vytvořen ve Velké Británii projekt "Dobrovolníci v playwork" (VIP), s cílem navrátit dětskou hru ke svým kořenům. Byl připraven vzdělávací kurz s důrazem na kompetence podporující svobodně zvolenou hru, podporu kreativity, soběstačnosti i zodpovědnosti dětí při hře. Pedagog zde má roli zejména jako tvůrce motivujícího prostředí a poskytovatele prostředků ke zvolené hře. Po úspěšném ověření v Británii se projekt rozšířil i do vybraných evropských zemí včetně České republiky. Dalšími zapojenými zeměmi byly Itálie, Turecko, Rakousko, Maďarsko a Portugalsko. Příspěvek seznamuje se základní strukturou a možnými perspektivami vzdělávacího kurzu, který byl realizován na Univerzitě Palackého v Olomouci (dále UPOL). V rámci dvouleté spolupráce (2014-2015) byla struktura původního britského kurzu VIP upravena a pilotně ověřena ve všech zúčastněných zemích. Na podkladě vyhodnocení zkušeností a příkladů dobré praxe participujících zemí byly vytvořeny podpůrné výukové materiály, které jsou dostupné v sedmi jazykových mutacích. Během realizovaných pilotních kurzů bylo na Fakultě tělesné kultury UPOL vyškoleno celkem 65 lektorů. Na základě výstupů evaluačních dotazníků předložených participantům po ukončení kurzu a následně po 8 měsících, kde většina reakcí účastníků programu byla kladných, se nyní jedná o začlenění kurzů do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání studentů pedagogických oborů na UPOL. Jedná se rovněž o navazujícím projektu, kdy by umožnil rozšíření participujících zemí.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Benefity sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech

  • ISBN

    978-80-87723-30-2

  • Number of pages of the result

    3

  • Pages from-to

    287-289

  • Number of pages of the book

    340

  • Publisher name

    VŠTVS Palestra

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter