All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Perspectives of the freely chosen children’s play in school environment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F19%3A73589184" target="_blank" >RIV/61989592:15510/19:73589184 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Perspektiva svobodně zvolené hry dítěte ve školním prostředí

  • Original language description

    Hra je základní esencí života dítěte a současně základní formou učení pro život. Sociální, fyzický, intelektuální, kreativní a emocionální rozvoj dětí se děje podstatnou měrou prostřednictvím hry, zejména hry svobodně zvolené, vnitřně motivované a dítětem řízené. Klíčovým faktorem, který modeluje příležitosti a podmínky pro dětskou hru by měla být škola. Ve školním prostředí, které zahrnuje i prostor školní jídelny, družiny a zájmových kroužků organizovaných školou, děti tráví podstatnou část svého dne. Školy by proto svým vybavením a přizpůsobením prostoru měly být otevřené a přátelské k dětské hře. Zatímco už existuje řada příkladů úspěšné důsledné implementace svobodně zvolené a řízené dětské hry na školách například ve Velké Británii, v tradičně autokratických vzdělávacích systémech a metodách střední Evropy není tento přístup ani zdaleka normou. Příspěvek se zabývá první fází tříletého mezinárodního projektu Škola přátelská dětské hře (CAPS), do kterého je zapojena Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury. Cílem projektu je uznání významu hry v životě dětí a úprava školního prostředí tak, aby škola byla přátelská k dětské hře. V rámci první etapy projektu nejprve realizační tým uskutečnil studijní cestu do ukázkových škol ve Velké Británii, kde se seznámil s příklady dobré praxe. Poté byl vypracován projekt na úpravu školního prostředí vybrané základní školy. Realizační tým společně se skupinou vysokoškolských studentů představil názornou ukázku školy přátelské k dětské hře pro pedagogy, žáky a jejich rodiče. Na podkladě pozitivních ohlasů byl vypracován návrh na vytvoření pilotní školy, kde bude myšlenka podpory svobodně zvolené hry trvale šířena.

  • Czech name

    Perspektiva svobodně zvolené hry dítěte ve školním prostředí

  • Czech description

    Hra je základní esencí života dítěte a současně základní formou učení pro život. Sociální, fyzický, intelektuální, kreativní a emocionální rozvoj dětí se děje podstatnou měrou prostřednictvím hry, zejména hry svobodně zvolené, vnitřně motivované a dítětem řízené. Klíčovým faktorem, který modeluje příležitosti a podmínky pro dětskou hru by měla být škola. Ve školním prostředí, které zahrnuje i prostor školní jídelny, družiny a zájmových kroužků organizovaných školou, děti tráví podstatnou část svého dne. Školy by proto svým vybavením a přizpůsobením prostoru měly být otevřené a přátelské k dětské hře. Zatímco už existuje řada příkladů úspěšné důsledné implementace svobodně zvolené a řízené dětské hry na školách například ve Velké Británii, v tradičně autokratických vzdělávacích systémech a metodách střední Evropy není tento přístup ani zdaleka normou. Příspěvek se zabývá první fází tříletého mezinárodního projektu Škola přátelská dětské hře (CAPS), do kterého je zapojena Univerzita Palackého v Olomouci, zastoupená Fakultou tělesné kultury. Cílem projektu je uznání významu hry v životě dětí a úprava školního prostředí tak, aby škola byla přátelská k dětské hře. V rámci první etapy projektu nejprve realizační tým uskutečnil studijní cestu do ukázkových škol ve Velké Británii, kde se seznámil s příklady dobré praxe. Poté byl vypracován projekt na úpravu školního prostředí vybrané základní školy. Realizační tým společně se skupinou vysokoškolských studentů představil názornou ukázku školy přátelské k dětské hře pro pedagogy, žáky a jejich rodiče. Na podkladě pozitivních ohlasů byl vypracován návrh na vytvoření pilotní školy, kde bude myšlenka podpory svobodně zvolené hry trvale šířena.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Přínosy a možnosti využití učení prožitkem a výchovy v přírodě v aktuálním edukačním kontextu i v historických souvislostech

  • ISBN

    978-80-87723-47-0

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    46-59

  • Number of pages of the book

    156

  • Publisher name

    Vysoká škola tělesné výchovy a spotu PALESTRA, spol. s r.o.

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter