Mapping the awareness of teachers for the inclusion of pupils with special educational needs in inclusive physical education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73614617" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73614617 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.apa.upol.cz/images/casopis/24/APA-2022-13-1.pdf" target="_blank" >https://www.apa.upol.cz/images/casopis/24/APA-2022-13-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapování informovanosti učitelů pro začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní tělesné výchově
Original language description
Realizace inkluzivní tělesné výchovy má i přes své limity velký přínos pro žáky se speciálnímivzdělávacími potřebami i jejich spolužáky, a to nejen tělesný, ale i sociální a osobnostní. Její kvalita je podmíněna nejen materiální vybaveností školy, ale zejména znalostmi, zkušenostmi a postoji učitelů tělesné výchovyke společnému vzdělávání. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav informovanosti učitelů pro realizaci inkluzivní tělesné výchovy. Data byla získávána pomocí strukturovaných rozhovorů s učiteli druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji, kteří vzdělávají žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr byl záměrný. Uskutečněno bylo celkem 12 rozhovorů. Rozhovory byly doslovně transkribovány a analyzovány formou otevřenéhokódování. Ukázalo se, že mezi učiteli jsou velké rozdíly ve znalostech i zkušenostech. Většina učitelů se ve výpovědích shodovala, že s inkluzí souhlasí, ale uvádí řadu limitů (např. vysoký počet žáků ve třídě, nevhodnéprostory, špatnou systémovou podporu ad.), se kterými se musejí potýkat. Z výzkumu vyplývá, že by učitelé ocenili více kurzů celoživotního vzdělávání zabývajících se realizací inkluzivní tělesné výchovy. : Z výsledků je patrná absence některých znalostí a nižší míra legislativního povědomí u oslovených pedagogů. Většina z pedagogů uvádí jako klíčovou spolupráci s kvalitním asistentem pedagoga. Z důvodu nedostatku nových informací by přivítali kurzy zaměřené na práci v inkluzivním prostředí, případně poradenskou podporu v systému školských poradenských zařízení.
Czech name
Mapování informovanosti učitelů pro začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní tělesné výchově
Czech description
Realizace inkluzivní tělesné výchovy má i přes své limity velký přínos pro žáky se speciálnímivzdělávacími potřebami i jejich spolužáky, a to nejen tělesný, ale i sociální a osobnostní. Její kvalita je podmíněna nejen materiální vybaveností školy, ale zejména znalostmi, zkušenostmi a postoji učitelů tělesné výchovyke společnému vzdělávání. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav informovanosti učitelů pro realizaci inkluzivní tělesné výchovy. Data byla získávána pomocí strukturovaných rozhovorů s učiteli druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji, kteří vzdělávají žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr byl záměrný. Uskutečněno bylo celkem 12 rozhovorů. Rozhovory byly doslovně transkribovány a analyzovány formou otevřenéhokódování. Ukázalo se, že mezi učiteli jsou velké rozdíly ve znalostech i zkušenostech. Většina učitelů se ve výpovědích shodovala, že s inkluzí souhlasí, ale uvádí řadu limitů (např. vysoký počet žáků ve třídě, nevhodnéprostory, špatnou systémovou podporu ad.), se kterými se musejí potýkat. Z výzkumu vyplývá, že by učitelé ocenili více kurzů celoživotního vzdělávání zabývajících se realizací inkluzivní tělesné výchovy. : Z výsledků je patrná absence některých znalostí a nižší míra legislativního povědomí u oslovených pedagogů. Většina z pedagogů uvádí jako klíčovou spolupráci s kvalitním asistentem pedagoga. Z důvodu nedostatku nových informací by přivítali kurzy zaměřené na práci v inkluzivním prostředí, případně poradenskou podporu v systému školských poradenských zařízení.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi
ISSN
1804-4204
e-ISSN
1804-4220
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
56-61
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—