All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mapping the awareness of teachers for the inclusion of pupils with special educational needs in inclusive physical education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73614617" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73614617 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.apa.upol.cz/images/casopis/24/APA-2022-13-1.pdf" target="_blank" >https://www.apa.upol.cz/images/casopis/24/APA-2022-13-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mapování informovanosti učitelů pro začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní tělesné výchově

  • Original language description

    Realizace inkluzivní tělesné výchovy má i přes své limity velký přínos pro žáky se speciálnímivzdělávacími potřebami i jejich spolužáky, a to nejen tělesný, ale i sociální a osobnostní. Její kvalita je podmíněna nejen materiální vybaveností školy, ale zejména znalostmi, zkušenostmi a postoji učitelů tělesné výchovyke společnému vzdělávání. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav informovanosti učitelů pro realizaci inkluzivní tělesné výchovy. Data byla získávána pomocí strukturovaných rozhovorů s učiteli druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji, kteří vzdělávají žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr byl záměrný. Uskutečněno bylo celkem 12 rozhovorů. Rozhovory byly doslovně transkribovány a analyzovány formou otevřenéhokódování. Ukázalo se, že mezi učiteli jsou velké rozdíly ve znalostech i zkušenostech. Většina učitelů se ve výpovědích shodovala, že s inkluzí souhlasí, ale uvádí řadu limitů (např. vysoký počet žáků ve třídě, nevhodnéprostory, špatnou systémovou podporu ad.), se kterými se musejí potýkat. Z výzkumu vyplývá, že by učitelé ocenili více kurzů celoživotního vzdělávání zabývajících se realizací inkluzivní tělesné výchovy. : Z výsledků je patrná absence některých znalostí a nižší míra legislativního povědomí u oslovených pedagogů. Většina z pedagogů uvádí jako klíčovou spolupráci s kvalitním asistentem pedagoga. Z důvodu nedostatku nových informací by přivítali kurzy zaměřené na práci v inkluzivním prostředí, případně poradenskou podporu v systému školských poradenských zařízení.

  • Czech name

    Mapování informovanosti učitelů pro začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní tělesné výchově

  • Czech description

    Realizace inkluzivní tělesné výchovy má i přes své limity velký přínos pro žáky se speciálnímivzdělávacími potřebami i jejich spolužáky, a to nejen tělesný, ale i sociální a osobnostní. Její kvalita je podmíněna nejen materiální vybaveností školy, ale zejména znalostmi, zkušenostmi a postoji učitelů tělesné výchovyke společnému vzdělávání. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit stav informovanosti učitelů pro realizaci inkluzivní tělesné výchovy. Data byla získávána pomocí strukturovaných rozhovorů s učiteli druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji, kteří vzdělávají žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr byl záměrný. Uskutečněno bylo celkem 12 rozhovorů. Rozhovory byly doslovně transkribovány a analyzovány formou otevřenéhokódování. Ukázalo se, že mezi učiteli jsou velké rozdíly ve znalostech i zkušenostech. Většina učitelů se ve výpovědích shodovala, že s inkluzí souhlasí, ale uvádí řadu limitů (např. vysoký počet žáků ve třídě, nevhodnéprostory, špatnou systémovou podporu ad.), se kterými se musejí potýkat. Z výzkumu vyplývá, že by učitelé ocenili více kurzů celoživotního vzdělávání zabývajících se realizací inkluzivní tělesné výchovy. : Z výsledků je patrná absence některých znalostí a nižší míra legislativního povědomí u oslovených pedagogů. Většina z pedagogů uvádí jako klíčovou spolupráci s kvalitním asistentem pedagoga. Z důvodu nedostatku nových informací by přivítali kurzy zaměřené na práci v inkluzivním prostředí, případně poradenskou podporu v systému školských poradenských zařízení.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi

  • ISSN

    1804-4204

  • e-ISSN

    1804-4220

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    56-61

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database