Methods Of Strategic Decision-Making In The Management Of Entrepreneurial Subject
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F06%3A00097216" target="_blank" >RIV/62156489:43110/06:00097216 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Methods Of Strategic Decision-Making In The Management Of Entrepreneurial Subject
Original language description
The paper presents the results of the MSM 6215648904 (Brno, 2005) researches with their applications in enterprise practice, in the sphere of strategic control of enterprise management focused on the methods of decision-making enabling an enterprise to respond to changes in the entrepreneurial environment. Rapid changes, principally in the external environment, require of the business management to select new approaches and methods of decision-making and to have a well conceived algorithm enabling a flexible response to customers' wishes.. Within the foregoing complicated scope of business, methodical procedures were formulated in the research for marketing activities, inventory management, quality management, and the system to motivate managers and employees. The paper follows up with the results published in scientific magazines and presented at scientific conferences, mainly IAES (Paris, 2002), CAU PEF Prague (2002-2003), SAU FEM Nitra (2002-2004), and Agriculture Economics (IV/2001
Czech name
Metody strategického rozhodování v řízení podnikatelských subjektů
Czech description
Ve vědeckém příspěvku jsou uvedeny výsledky výzkumu MSM 6215648904 (Brno, 2005) s jejich aplikací v podnikové praxi v oblasti strategického řízení podnikového managementu se zaměřením na metody rozhodování, které umožňují podniku reagovat na změny v podnikatelském prostředí. Rychlé změny zejména v externím prostředí vyžadují od podnikového managementu volbu nových přístupů a metod rozhodování, jeho dobře koncipovaný algoritmus, umožňující pružné reagování na potřeby zákazníků. Pro uvedený složitý předmět činnosti byly ve výzkumu zformulovány metodické postupy v oblasti marketingové činnosti, řízení zásob, řízení jakosti,systému motivace manažerů a zaměstnanců firmy. Práce navazuje na výsledky publikované ve vědeckých časopisech a prezentované na vědeckých konferencích, zejména IAES (Paris, 2002),ČZU PEF Praha (2002-2003), SPU FEM Nitra (2002-2004), Zemědělská ekonomika (IV/2001 a V/2003).
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Central European Agriculture
ISSN
1332-9049
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
36
Pages from-to
567-602
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—