All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Factors influencing the consumer behaviour when buying food

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00098539" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00098539 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Factors influencing the consumer behaviour when buying food

  • Original language description

    The paper analyses buying behaviour of Czech consumer units on the market with food. Authors present factors that can influence significantly this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. The results were obtained within the framework of a survey performed in a set of 1,074 Czech households by the staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno, in November and December 2004. Respondents were classified on the base of their annual income, residency, social group, age and education.

  • Czech name

    Faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu potravin

  • Czech description

    Článek analyzuje chování českých domácností na trhu potravin. Autoři prezentují faktory, které mohou toto chování ovlivňovat významně, např. cenu, značku, kvalitu, vlastnosti zboží, zvyklosti, snižování ceny, reklamu, inovaci a doporučení přátel a příbuzných. Výsledky byly získány šetřením souboru 1074 českých domácností v rámci výzkumu prováděného ústavem marketingu a obchodu Mendlovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně. Domácnosti byly tříděny za základě ročních příjmů, bydliště, sociální skupiny,věku a vzdělání.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    53

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    276-284

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database