Factors influencing the consumer behaviour when buying food
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00098539" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00098539 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Factors influencing the consumer behaviour when buying food
Original language description
The paper analyses buying behaviour of Czech consumer units on the market with food. Authors present factors that can influence significantly this behaviour, e.g. price, brand, quality, product attributes, habits, price reductions, advertisement, innovation and word-of-mauth. The results were obtained within the framework of a survey performed in a set of 1,074 Czech households by the staff of the Department of Marketing and Trade, Mendel University of Agriculture and Forestry Brno, in November and December 2004. Respondents were classified on the base of their annual income, residency, social group, age and education.
Czech name
Faktory ovlivňující chování spotřebitele při nákupu potravin
Czech description
Článek analyzuje chování českých domácností na trhu potravin. Autoři prezentují faktory, které mohou toto chování ovlivňovat významně, např. cenu, značku, kvalitu, vlastnosti zboží, zvyklosti, snižování ceny, reklamu, inovaci a doporučení přátel a příbuzných. Výsledky byly získány šetřením souboru 1074 českých domácností v rámci výzkumu prováděného ústavem marketingu a obchodu Mendlovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně. Domácnosti byly tříděny za základě ročních příjmů, bydliště, sociální skupiny,věku a vzdělání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
53
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
276-284
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—