Analysis of selected demand factors of wine market of the Czech republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109880" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109880 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Analysis of selected demand factors of wine market of the Czech republic
Original language description
Paper analyzes data such as development of the wine consumption and wine production in the Czech Republic collected in the last 15 years. The average annual wine consumption in Czech Republic was 16 l per capita and production was 46 hl per hectare. Paper concentrates on identification of the main opportunity of the wine market and on identification of the main threat of the same market as well. Both analyses of threats and opportunities are based on daily admissible ration of alcohol and on consumptionof other alcoholic drinks. The average annual ethanol consumption in Czech Republic was 29.8 g per capita. The main opportunity is segment of beer consumers and disproportion of the wine consumption and production. The paper is a part of solution of theresearch plan of FBE MUAF in Brno, No. 6215648904
Czech name
Příležitosti a hrozby na trhu vína v ČR.
Czech description
Příspěvek se věnuje analýze 15leté časové řady ukazatelů, charakterizujících vývoj spotřeby a tuzemské výroby vína v ČR. Průměrná roční spotřeba vína za toto období činila 16 l na 1 obyvatele a produkce 46 hl na hektar a lze očekávat mírný pokles v příštích letech. V závěru se pak příspěvek s ohledem na přípustnou denní, zdravotně nezávadnou dávku alkoholu a spotřebu ostatních alkoholických nápojů koncentruje na identifikaci nejvýznamnější příležitosti a zároveň s vzhledem k současné situaci i možné hrozby na trhu vína v ČR. Průměrná roční spotřeba etanolu činila v ČR 29,8 g na 1 obyvatele. Příspěvek identifikuje příležitost pro navýšení spotřeby vín nejen v segmentu spotřebitelů piva aj., ale zejména pak ve spotřebě vína, nepokryté domácí produkcí. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně č.GAMSM 6215648904.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
GA - Agricultural economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
53
Issue of the periodical within the volume
7
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
304-311
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—