Analysis of selected aspects of Czech consumer behavior when shopping for Christmas
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109902" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109902 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice
Original language description
Tradice Vánoc a rituálů s nimi spojených má zásadní vliv na nákupní chování spotřebitelů. V dnešní době nejsou tyto svátky jen symbolické jako v minulosti, ale lidé utrácejí v této souvislosti poměrně vysoké částku nejen za samotné dary, ale na celý průběh těchto svátků. Příspěvek přináší výsledky analýzy nákupního chování spotřebitelů při přípravě na každoroční vánoční svátky. Zaměřuje se na odhalení a posouzení zvyklostí spotřebitelů, především pak na údaje, kdy spotřebitelé začínají tyto nákupy provádět, jaký typ prodejen k tomu volí a další. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 100) a hloubkových rozhovorů (n = 10). Každoročně narůstají celkové výdaje na nákup vánočních dárků a další produkty související s jejich průběhem. Zvýsledků dotazníkového šetření lze vypozorovat některé rozdílné charakteristiky v chování typickými spíše pro muže a spíše pro ženy.
Czech name
Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice
Czech description
Tradice Vánoc a rituálů s nimi spojených má zásadní vliv na nákupní chování spotřebitelů. V dnešní době nejsou tyto svátky jen symbolické jako v minulosti, ale lidé utrácejí v této souvislosti poměrně vysoké částku nejen za samotné dary, ale na celý průběh těchto svátků. Příspěvek přináší výsledky analýzy nákupního chování spotřebitelů při přípravě na každoroční vánoční svátky. Zaměřuje se na odhalení a posouzení zvyklostí spotřebitelů, především pak na údaje, kdy spotřebitelé začínají tyto nákupy provádět, jaký typ prodejen k tomu volí a další. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 100) a hloubkových rozhovorů (n = 10). Každoročně narůstají celkové výdaje na nákup vánočních dárků a další produkty související s jejich průběhem. Zvýsledků dotazníkového šetření lze vypozorovat některé rozdílné charakteristiky v chování typickými spíše pro muže a spíše pro ženy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Obchod a spotřebitel '07
ISBN
978-80-7302-131-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
1-5
Publisher name
Konvoj
Place of publication
Brno
Event location
Luhačovice
Event date
Sep 5, 2007
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—