All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of selected aspects of Czech consumer behavior when shopping for Christmas

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00109902" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00109902 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice

  • Original language description

    Tradice Vánoc a rituálů s nimi spojených má zásadní vliv na nákupní chování spotřebitelů. V dnešní době nejsou tyto svátky jen symbolické jako v minulosti, ale lidé utrácejí v této souvislosti poměrně vysoké částku nejen za samotné dary, ale na celý průběh těchto svátků. Příspěvek přináší výsledky analýzy nákupního chování spotřebitelů při přípravě na každoroční vánoční svátky. Zaměřuje se na odhalení a posouzení zvyklostí spotřebitelů, především pak na údaje, kdy spotřebitelé začínají tyto nákupy provádět, jaký typ prodejen k tomu volí a další. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 100) a hloubkových rozhovorů (n = 10). Každoročně narůstají celkové výdaje na nákup vánočních dárků a další produkty související s jejich průběhem. Zvýsledků dotazníkového šetření lze vypozorovat některé rozdílné charakteristiky v chování typickými spíše pro muže a spíše pro ženy.

  • Czech name

    Analýza vybraných aspektů nákupního chování spotřebitelů na vánoční svátky v České republice

  • Czech description

    Tradice Vánoc a rituálů s nimi spojených má zásadní vliv na nákupní chování spotřebitelů. V dnešní době nejsou tyto svátky jen symbolické jako v minulosti, ale lidé utrácejí v této souvislosti poměrně vysoké částku nejen za samotné dary, ale na celý průběh těchto svátků. Příspěvek přináší výsledky analýzy nákupního chování spotřebitelů při přípravě na každoroční vánoční svátky. Zaměřuje se na odhalení a posouzení zvyklostí spotřebitelů, především pak na údaje, kdy spotřebitelé začínají tyto nákupy provádět, jaký typ prodejen k tomu volí a další. Data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 100) a hloubkových rozhovorů (n = 10). Každoročně narůstají celkové výdaje na nákup vánočních dárků a další produkty související s jejich průběhem. Zvýsledků dotazníkového šetření lze vypozorovat některé rozdílné charakteristiky v chování typickými spíše pro muže a spíše pro ženy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Obchod a spotřebitel '07

  • ISBN

    978-80-7302-131-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    1-5

  • Publisher name

    Konvoj

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Luhačovice

  • Event date

    Sep 5, 2007

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article