All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The competitive strength factors of the company

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00111733" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00111733 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The competitive strength factors of the company

  • Original language description

    PATRIA Kobylí, Inc. is one of the traditional wine-growers and producers of quality wines based in southern Moravia. Farming on 152 hectares, PATRIA Kobylí supplies the market with more than 1 million litres of wine per year. Its offers an assortment of14 whites and 6 blue wines. The company focuses on wines designed for gastronomes and distributed to selected specialized wine-merchants. But since 2003 the sales of the company's wines have been declining. The sales in the individual months of 2006 werethe lowest for the last 6 years. But the aim of the company will not be to increase sales volume but the wine quality and services and sales techniques and so maintain their position in the market. The company started to analyze its strengths and weaknesses and extended its portfolio of Saint Martin wine and special wines and sparkling wines. This paper is part of the Research proposal MSM 6215648904 being undertaken by the FBE MUAF in Brno.

  • Czech name

    Faktory konkurenceschopnosti firmy

  • Czech description

    : Společnost PATRIA Kobylí, a.s. je jedním z tradičních jihomoravských pěstitelů hroznů a producentů kvalitních vín. S výměrou vinic 152 ha zásobuje trh zhruba 1mil. l vína ročně. Firma v současné době nabízí 14 bílých a 6 červených druhů vín, a to především do gastronomie a vybraných vinoték. Od roku 2003 se firma potýká s poklesem prodeje. Ve všech měsících roku 2006 byly prodeje nejnižší za posledních 6 let. Cílem společnosti ale není zvýšit množství prodávaného vína, ale zlepšit jeho kvalitu a služby spojené s prodejem a tím si udržet pozici na trhu. Společnost začala posuzovat své slabé a silné stránky a na základě výsledků analýz rozšířila své portfolio o Svatomartinské víno a speciální vína a zrušila výrobu šumivých vín. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně (MSM 6215648904).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    53

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    312-317

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database