The competitive strength factors of the company
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00111733" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00111733 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The competitive strength factors of the company
Original language description
PATRIA Kobylí, Inc. is one of the traditional wine-growers and producers of quality wines based in southern Moravia. Farming on 152 hectares, PATRIA Kobylí supplies the market with more than 1 million litres of wine per year. Its offers an assortment of14 whites and 6 blue wines. The company focuses on wines designed for gastronomes and distributed to selected specialized wine-merchants. But since 2003 the sales of the company's wines have been declining. The sales in the individual months of 2006 werethe lowest for the last 6 years. But the aim of the company will not be to increase sales volume but the wine quality and services and sales techniques and so maintain their position in the market. The company started to analyze its strengths and weaknesses and extended its portfolio of Saint Martin wine and special wines and sparkling wines. This paper is part of the Research proposal MSM 6215648904 being undertaken by the FBE MUAF in Brno.
Czech name
Faktory konkurenceschopnosti firmy
Czech description
: Společnost PATRIA Kobylí, a.s. je jedním z tradičních jihomoravských pěstitelů hroznů a producentů kvalitních vín. S výměrou vinic 152 ha zásobuje trh zhruba 1mil. l vína ročně. Firma v současné době nabízí 14 bílých a 6 červených druhů vín, a to především do gastronomie a vybraných vinoték. Od roku 2003 se firma potýká s poklesem prodeje. Ve všech měsících roku 2006 byly prodeje nejnižší za posledních 6 let. Cílem společnosti ale není zvýšit množství prodávaného vína, ale zlepšit jeho kvalitu a služby spojené s prodejem a tím si udržet pozici na trhu. Společnost začala posuzovat své slabé a silné stránky a na základě výsledků analýz rozšířila své portfolio o Svatomartinské víno a speciální vína a zrušila výrobu šumivých vín. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PEF MZLU v Brně (MSM 6215648904).
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
—
Issue of the periodical within the volume
53
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
312-317
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—