The potential benefits of using Web 2.0 technologies in e-commerce projects
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00113701" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00113701 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potenciál využití technologií platformy Web 2.0 v e-commerce projektech
Original language description
Pojem Web 2.0 označuje druhou generaci internetových služeb, která uživatelům umožňuje spoluvytvářet a sdílet informace novým způsobem. Na oblast Webu 2.0 v návaznosti na e-commerce lze nahlížet ze dvou úhlů. Z hlediska technologického by bylo možné podznačku Web 2.0 zařadit e-commerce projekty využívající nové technologie (AJAX, RSS, podcasting apod.), které umožňují jednoduchých způsobem doručovat informace rychle, často a přímo k cílovým zákaznickým skupinám. Z uživatelského hlediska však technologické řešení není tím nejdůležitějším, podstatná je především možnost personalizace, uživatelský komfort a zákaznická podpora. Pod značku Web 2.0 pak spadají takové e-commerce projekty, které používají principy namířené co nejvíce k uživatelům služeb a případně nechávají samotné uživatele, aby se sami podíleli na obsahu či tvorbě webu. Příspěvek se zabývá technologiemi a principy spadajícími pod koncept Webu 2.0 a diskutuje možné přínosy a případná rizika jejich využití v e-commerce projek
Czech name
Potenciál využití technologií platformy Web 2.0 v e-commerce projektech
Czech description
Pojem Web 2.0 označuje druhou generaci internetových služeb, která uživatelům umožňuje spoluvytvářet a sdílet informace novým způsobem. Na oblast Webu 2.0 v návaznosti na e-commerce lze nahlížet ze dvou úhlů. Z hlediska technologického by bylo možné podznačku Web 2.0 zařadit e-commerce projekty využívající nové technologie (AJAX, RSS, podcasting apod.), které umožňují jednoduchých způsobem doručovat informace rychle, často a přímo k cílovým zákaznickým skupinám. Z uživatelského hlediska však technologické řešení není tím nejdůležitějším, podstatná je především možnost personalizace, uživatelský komfort a zákaznická podpora. Pod značku Web 2.0 pak spadají takové e-commerce projekty, které používají principy namířené co nejvíce k uživatelům služeb a případně nechávají samotné uživatele, aby se sami podíleli na obsahu či tvorbě webu. Příspěvek se zabývá technologiemi a principy spadajícími pod koncept Webu 2.0 a diskutuje možné přínosy a případná rizika jejich využití v e-commerce projek
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Obchod a spotřebitel '07
ISBN
978-80-7302-131-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
51-52
Publisher name
Konvoj
Place of publication
Brno
Event location
Luhačovice
Event date
Sep 5, 2007
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—