Current Situation and Development of the Czech Organic Market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F07%3A00114006" target="_blank" >RIV/62156489:43110/07:00114006 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj a současný stav na trhu biopotravin
Original language description
Příspěvek se zabývá analýzou vývoje českého trhu s biopotravinami a současné situaci na tomto trhu. Věnuje se rozloze obdělávaných ploch v systému ekologického zemědělství a sleduje rostoucí počet podniků a zpracovatelů zabývajících se výrobou a zpracováním biosurovin na konečné biopotraviny. V článku jsou shrnuta sekundární data týkající se nejen českého trhu, ale i ploch ekologického zemědělství a spotřeby biopotravin v zemích Evropské unie, USA a celosvětově. Autorky provedly ve druhé polovině roku 2006 šetření na vzorku 499 respondentů z tzv. "mladé generace", jehož hlavním cílem bylo zjištění povědomí o biopotravinách. V rámci šetření bylo zjišťováno, zda respondenti biopotraviny nakupují, jak často a kde, tj. místo nákupu. Dále také identifikacemotivů vedoucí k nákupu biopotravin a zjištění, zda jsou spotřebitelé spokojeni s nabídkou biopotravin. Data z šetření jsou v diskusi srovnána s údaji získanými ze sekundární analýzy dat výzkumu agentury GfK provedeného v roce 2006.
Czech name
Vývoj a současný stav na trhu biopotravin
Czech description
Příspěvek se zabývá analýzou vývoje českého trhu s biopotravinami a současné situaci na tomto trhu. Věnuje se rozloze obdělávaných ploch v systému ekologického zemědělství a sleduje rostoucí počet podniků a zpracovatelů zabývajících se výrobou a zpracováním biosurovin na konečné biopotraviny. V článku jsou shrnuta sekundární data týkající se nejen českého trhu, ale i ploch ekologického zemědělství a spotřeby biopotravin v zemích Evropské unie, USA a celosvětově. Autorky provedly ve druhé polovině roku 2006 šetření na vzorku 499 respondentů z tzv. "mladé generace", jehož hlavním cílem bylo zjištění povědomí o biopotravinách. V rámci šetření bylo zjišťováno, zda respondenti biopotraviny nakupují, jak často a kde, tj. místo nákupu. Dále také identifikacemotivů vedoucí k nákupu biopotravin a zjištění, zda jsou spotřebitelé spokojeni s nabídkou biopotravin. Data z šetření jsou v diskusi srovnána s údaji získanými ze sekundární analýzy dat výzkumu agentury GfK provedeného v roce 2006.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z 2. mezinárodní vědecké konverence Nové trendy - nové nápady 2007
ISBN
978-80-903914-2-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
72-73
Publisher name
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Place of publication
Znojmo
Event location
Znojmo
Event date
Nov 22, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—