All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Destination management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125537" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125537 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Destination management

  • Original language description

    This paper deals with problems of destination management. It focuses on describing crucial principles of destination management and consecutively on proving the functionality of these principles in practice in an area with a high potential for tourism development. In the selected South-Moravian region (JMK) we have explored whether an existing organization of destination management can be found in this region (DMC destination Management Company) and to which extent it participates on the management andefficient development of tourism. To reach the set targets we have used a secondary analysis of current data, a depth interview with a destination agency manager and an orientation questionnaire survey among business subjects. The results have shown thatthe level of cooperation between the destination agency in JMK and the subjects of tourism is not on such a level and not as intensive as proclaimed by the South - Moravian Tourist Authority (CCRJM -- the organization established with th

  • Czech name

    Destinační management

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá problematikou destinačního managementu. Práce je zaměřena na popsání stěžejních principů destinačního managementu a následně na ověření fungování těchto principů v praxi v kraji s vysokým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu. Ve vybraném Jihomoravském kraji (JMK) jsme zkoumali, zda v kraji existuje funkční organizace destinačního managementu (DMC Destination Management Company) a do jaké míry se podílí na řízení a efektivním rozvoji cestovního ruchu. K dosažení stanovených cílů byla využita sekundární analýza stávajících dat, hloubkový rozhovor s manažerem destinační agentury a orientační dotazníkové šetření mezi podnikatelskými subjekty. Výsledky ukázaly, že úroveň spolupráce destinační agentury v JMK se subjekty cestovního ruchu není na takové úrovni a tak intenzivní, jak proklamuje Centrála cestovního ruchu -- Jižní Morava (CCRJM, organizace zřízená za účelem destinačního managementu v JMK), tj. např. 50 % z oslovených subjektů o existenci organizace nevědělo

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Agricultural economics : Zemědělská ekonomika

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    54

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database