Destination management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125537" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125537 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Destination management
Original language description
This paper deals with problems of destination management. It focuses on describing crucial principles of destination management and consecutively on proving the functionality of these principles in practice in an area with a high potential for tourism development. In the selected South-Moravian region (JMK) we have explored whether an existing organization of destination management can be found in this region (DMC destination Management Company) and to which extent it participates on the management andefficient development of tourism. To reach the set targets we have used a secondary analysis of current data, a depth interview with a destination agency manager and an orientation questionnaire survey among business subjects. The results have shown thatthe level of cooperation between the destination agency in JMK and the subjects of tourism is not on such a level and not as intensive as proclaimed by the South - Moravian Tourist Authority (CCRJM -- the organization established with th
Czech name
Destinační management
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou destinačního managementu. Práce je zaměřena na popsání stěžejních principů destinačního managementu a následně na ověření fungování těchto principů v praxi v kraji s vysokým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu. Ve vybraném Jihomoravském kraji (JMK) jsme zkoumali, zda v kraji existuje funkční organizace destinačního managementu (DMC Destination Management Company) a do jaké míry se podílí na řízení a efektivním rozvoji cestovního ruchu. K dosažení stanovených cílů byla využita sekundární analýza stávajících dat, hloubkový rozhovor s manažerem destinační agentury a orientační dotazníkové šetření mezi podnikatelskými subjekty. Výsledky ukázaly, že úroveň spolupráce destinační agentury v JMK se subjekty cestovního ruchu není na takové úrovni a tak intenzivní, jak proklamuje Centrála cestovního ruchu -- Jižní Morava (CCRJM, organizace zřízená za účelem destinačního managementu v JMK), tj. např. 50 % z oslovených subjektů o existenci organizace nevědělo
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Agricultural economics : Zemědělská ekonomika
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
54
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—