All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selected characteristics of slovak consumers purchasing behaviour

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00125823" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00125823 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Selected characteristics of slovak consumers purchasing behaviour

  • Original language description

    Objective of the paper is to point out selected patterns of Slovak consumers based on analysis of buying behaviour. Results of presented survey of consumer buying patterns and preferences have pointed out key characteristics of buying behaviour of Slovakconsumers. We`re able to confirm that new business companies as hypermarket and supermarket became main place for food shopping. Totally 72 % of respondents indicated them as the type of store where they spend largest share of food expenses. The self-service shop, traditional business units, is still the shopping place for 14 % of respondents. The most important factors influencing selection of the type of store are closeness and location of the store, assortment and product quality, store personnel and price level. More than half of the respondents consider opening times the key service for choosing the place for shopping. 49,6 % of respondents is using car to do shopping, 35,5 % of respondents walk. 32,5 % of respondents is using adv

  • Czech name

    VYBRANÉ CHARAKTERISTIKY NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ SLOVENSKÝCH SPOTŘEBITELŮ

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je popsat vybrané vzory nákupního chování slovenských spotřebitelů na základě provedeného výzkumu. Můžeme potvrdit, nově vznikající místa jako jsou hypermarkety a supermarkety se staly hlavním cílem nákupu potravin. Celkem 72 % respondentů je označilo jako místo, kde utratí největší část výdajů na potraviny. Samoobsluhy a tradiční prodejny jsou místem nákupu pro 14 % respondentů. Nejdůležitějšími faktory pro výběr určitého typu prodejny jsou dostupnost místa, sortiment, kvalita zboží, personál a cena. Více než polovina respondentů považuje otvírací dobu za klíčovou pro výběr určité prodejny. 49, 6 % respondentů užívá k nákupu auto, 35, 5 % respondentů za nákupem dochází. 32, 5 % respondentů využívá reklamní letáky a noviny k tomu, aby naplánovali, co zakoupí. 14, 6 % respondentů letáky vůbec nečte, přestože je obdrží. 31, 3 % respondentů jsou držiteli věrnostních karet. Nejnavštěvovanějším obchodním řetězcem je Tesco. Budování obřích obchodních provozoven se v so

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database