All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Adaptivity -- the Future of Educational Hypermedia Systems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F08%3A00131182" target="_blank" >RIV/62156489:43110/08:00131182 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Adaptivity -- the Future of Educational Hypermedia Systems

  • Original language description

    Educational hypermedia systems constitute an area where the implementation of adaptivity is becoming a topical issue of today. In the context of educational hypermedia adaptivity there constitutes a system ability to adapt itself to the actual student'sknowledge, goals, needs, skills, individuality etc. This paper summarizes some of the methodical approaches to the development of educational adaptive hypermedia systems. Further, this paper presents the solution of adaptive navigation support in the eLearning subsystem of University information system at MUAF in Brno.

  • Czech name

    Adaptivita -- budoucnost výukových hypermediálních systémů

  • Czech description

    Adaptivita v kontextu výukových hypermediálních systémů představuje schopnost systému přizpůsobit se aktuálním znalostem, potřebám a individualitě uživatele. Výukové hypermediální systémy jsou oblastí, kde je uplatnění adaptivity v současnosti velmi aktuálním tématem. Nejčastěji modelovanou charakteristikou uživatele, v tomto případě studenta, je znalost problémové domény. V závislosti na znalostech studenta je pak možné podpořit výukový proces vhodnou adaptivní navigací či adaptivní prezentací obsahu.Příspěvek shrnuje některé metodické přístupy k návrhu výukových adaptivních hypermediálních systémů. Dále je prezentováno navržené řešení adaptivity v konkrétním výukovém systému, kterým je eLearningový subsystém UIS MZLU v Brně.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Proceedings of the 11th International Multiconference Information Society - IS 2008

  • ISSN

    1581-9973

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    A

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SI - SLOVENIA

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database