All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

ADVERTISING LIMITATION BY THE ETHIC SELFREGULATION, THE PREVENTIVE INSTRUMENT OF THECONSUMER PROTECTION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00139925" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00139925 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Omezení reklamy etickou samoregulací, preventivní nástroj ochrany spotřebitele

  • Original language description

    Při regulaci reklamy se uplatňují dva základní nástroje: Regulace právní a regulace mimoprávní, tzv. etická samoregulace. Etická samoregulace je vhodný a potřebný doplněk právní úpravy reklamy. Samoregulace znamená, že se samo odvětví podílí na své vlastní regulaci a je za ni odpovědné. Reklama je tak regulována pravidly, která přijal sám reklamní průmysl, pravidla jsou vyjádřena v kodexu reklamy. Stížnosti podle samoregulačního kodexu jsou posuzovány arbitrážními komisemi, které mohou požadovat, aby neetická reklama byla stažena nebo opravena. Řízení probíhá velmi rychle, na rozdíl např. od řízení soudního. S využitím možnosti nechat si posoudit reklamu ještě před jejím spuštěním (v České republice systém Copy Advice) se tak vytváří preventivní ochrana spotřebitele před společensky nevhodnými a neetickými prvky v reklamě. Za podmínky efektivního působení samoregulace pak lze považovat nestrannost (nestranný dohled nad členy), informační otevřenost (komunikace s veřejností) a jasná pra

  • Czech name

    Omezení reklamy etickou samoregulací, preventivní nástroj ochrany spotřebitele

  • Czech description

    Při regulaci reklamy se uplatňují dva základní nástroje: Regulace právní a regulace mimoprávní, tzv. etická samoregulace. Etická samoregulace je vhodný a potřebný doplněk právní úpravy reklamy. Samoregulace znamená, že se samo odvětví podílí na své vlastní regulaci a je za ni odpovědné. Reklama je tak regulována pravidly, která přijal sám reklamní průmysl, pravidla jsou vyjádřena v kodexu reklamy. Stížnosti podle samoregulačního kodexu jsou posuzovány arbitrážními komisemi, které mohou požadovat, aby neetická reklama byla stažena nebo opravena. Řízení probíhá velmi rychle, na rozdíl např. od řízení soudního. S využitím možnosti nechat si posoudit reklamu ještě před jejím spuštěním (v České republice systém Copy Advice) se tak vytváří preventivní ochrana spotřebitele před společensky nevhodnými a neetickými prvky v reklamě. Za podmínky efektivního působení samoregulace pak lze považovat nestrannost (nestranný dohled nad členy), informační otevřenost (komunikace s veřejností) a jasná pra

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AG - Legal sciences

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Firma a konkurenční prostředí 2009 - 3. část.

  • ISBN

    978-80-7392-086-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    33

  • Pages from-to

  • Publisher name

    MSD, s. r. o.

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article