ADVERTISING LIMITATION BY THE ETHIC SELFREGULATION, THE PREVENTIVE INSTRUMENT OF THECONSUMER PROTECTION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F09%3A00139925" target="_blank" >RIV/62156489:43110/09:00139925 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Omezení reklamy etickou samoregulací, preventivní nástroj ochrany spotřebitele
Original language description
Při regulaci reklamy se uplatňují dva základní nástroje: Regulace právní a regulace mimoprávní, tzv. etická samoregulace. Etická samoregulace je vhodný a potřebný doplněk právní úpravy reklamy. Samoregulace znamená, že se samo odvětví podílí na své vlastní regulaci a je za ni odpovědné. Reklama je tak regulována pravidly, která přijal sám reklamní průmysl, pravidla jsou vyjádřena v kodexu reklamy. Stížnosti podle samoregulačního kodexu jsou posuzovány arbitrážními komisemi, které mohou požadovat, aby neetická reklama byla stažena nebo opravena. Řízení probíhá velmi rychle, na rozdíl např. od řízení soudního. S využitím možnosti nechat si posoudit reklamu ještě před jejím spuštěním (v České republice systém Copy Advice) se tak vytváří preventivní ochrana spotřebitele před společensky nevhodnými a neetickými prvky v reklamě. Za podmínky efektivního působení samoregulace pak lze považovat nestrannost (nestranný dohled nad členy), informační otevřenost (komunikace s veřejností) a jasná pra
Czech name
Omezení reklamy etickou samoregulací, preventivní nástroj ochrany spotřebitele
Czech description
Při regulaci reklamy se uplatňují dva základní nástroje: Regulace právní a regulace mimoprávní, tzv. etická samoregulace. Etická samoregulace je vhodný a potřebný doplněk právní úpravy reklamy. Samoregulace znamená, že se samo odvětví podílí na své vlastní regulaci a je za ni odpovědné. Reklama je tak regulována pravidly, která přijal sám reklamní průmysl, pravidla jsou vyjádřena v kodexu reklamy. Stížnosti podle samoregulačního kodexu jsou posuzovány arbitrážními komisemi, které mohou požadovat, aby neetická reklama byla stažena nebo opravena. Řízení probíhá velmi rychle, na rozdíl např. od řízení soudního. S využitím možnosti nechat si posoudit reklamu ještě před jejím spuštěním (v České republice systém Copy Advice) se tak vytváří preventivní ochrana spotřebitele před společensky nevhodnými a neetickými prvky v reklamě. Za podmínky efektivního působení samoregulace pak lze považovat nestrannost (nestranný dohled nad členy), informační otevřenost (komunikace s veřejností) a jasná pra
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AG - Legal sciences
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Firma a konkurenční prostředí 2009 - 3. část.
ISBN
978-80-7392-086-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
33
Pages from-to
—
Publisher name
MSD, s. r. o.
Place of publication
Brno
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—