Shopping behavior of inhabitants of Czech Republic in processess of integration and globalization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00184400" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00184400 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nákupní chování obyvatel České republiky v procesech integrace a globalizace
Original language description
Český maloobchodní trh prošel v posledních dvou desetiletích značným vývo-jem. Změnily se a nadále se vyvíjejí i preference českých spotřebitelů. Výzkumné agentury se snaží firmám vycházet vstříc nabídkou svých segmentací a typologií. Ve většině případůse však jedná o obecné přístupy, aby využití těchto typologií bylo co nejširší. Ústav marketingu a obchodu PEF MENDELU se již po řadu let zabývá při svém výzkumu problematikou chování spotřebitelů, zvláště pak oblastí trhu potravin. Cílem tohoto textu bylo seznámit s vybranými výsledky výzkumu zaměřeného na poznání preferencí spotřebitelů v České republice při nákupu potravin a faktorů, které je při nákupu těchto produktů ovlivňují. Zaměří se i na vyhodnocení příjmové situace českých obyvatel, jak to umožnila data do-stupná z databáze EU-SILC (The European Union Statistics on Income and Living Conditions). K analýze příjmů domácností jsou použity především následující ukazatele a metodické postupy: deskriptivní statistika, decilové příj
Czech name
Nákupní chování obyvatel České republiky v procesech integrace a globalizace
Czech description
Český maloobchodní trh prošel v posledních dvou desetiletích značným vývo-jem. Změnily se a nadále se vyvíjejí i preference českých spotřebitelů. Výzkumné agentury se snaží firmám vycházet vstříc nabídkou svých segmentací a typologií. Ve většině případůse však jedná o obecné přístupy, aby využití těchto typologií bylo co nejširší. Ústav marketingu a obchodu PEF MENDELU se již po řadu let zabývá při svém výzkumu problematikou chování spotřebitelů, zvláště pak oblastí trhu potravin. Cílem tohoto textu bylo seznámit s vybranými výsledky výzkumu zaměřeného na poznání preferencí spotřebitelů v České republice při nákupu potravin a faktorů, které je při nákupu těchto produktů ovlivňují. Zaměří se i na vyhodnocení příjmové situace českých obyvatel, jak to umožnila data do-stupná z databáze EU-SILC (The European Union Statistics on Income and Living Conditions). K analýze příjmů domácností jsou použity především následující ukazatele a metodické postupy: deskriptivní statistika, decilové příj
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7375-576-8
Number of pages
64
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—