Is Attendance of Students at University Courses Beneficial?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909604" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909604 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Je přítomnost studentů ve vysokoškolské výuce užitečná?
Original language description
Již několik let lze pozorovat úbytek studentů v prezenční vysokoškolské výuce, zejména na přednáškách, ale i v prakticky orientovaných výukových celcích, jako jsou výpočetní cvičení a laboratorní výuka. S rozvojem různých forem podpory distančního vzdělávání, jehož prvky se běžně používají i pro prezenční formy výuky, je pravděpodobné, že dříve používané formy výuky již dnešní studenty nemotivují k přímé účasti, což se pak může projevit na dosahovaných výsledcích. To přímo souvisí s jedním z parametrů vysokoškolské výuky, u něhož lze sledovat negativní trend, a to úbytek studentů zejména v počátečních fázích studia. Hlavním cílem empirické studie je zjistit, zda je účast ve výuce pro studenty užitečná, tedy zda jejich studijní výsledky závisejí na množství hodin strávených v přímé výuce ve škole. K výzkumu byly použity údaje získané v průběhu zimního semestru akademického roku 2015/16 v předmětu Programovací techniky. Studie prokazuje závislost závěrečného hodnocení studentů na počtu absolvovaných praktických cvičení, avšak je potřebné tento fakt vnímat v poněkud širších souvislostech. Výsledky studie jsou podkladem pro další výzkum v této oblasti i pro plánované změny ve výuce zmíněného předmětu.
Czech name
Je přítomnost studentů ve vysokoškolské výuce užitečná?
Czech description
Již několik let lze pozorovat úbytek studentů v prezenční vysokoškolské výuce, zejména na přednáškách, ale i v prakticky orientovaných výukových celcích, jako jsou výpočetní cvičení a laboratorní výuka. S rozvojem různých forem podpory distančního vzdělávání, jehož prvky se běžně používají i pro prezenční formy výuky, je pravděpodobné, že dříve používané formy výuky již dnešní studenty nemotivují k přímé účasti, což se pak může projevit na dosahovaných výsledcích. To přímo souvisí s jedním z parametrů vysokoškolské výuky, u něhož lze sledovat negativní trend, a to úbytek studentů zejména v počátečních fázích studia. Hlavním cílem empirické studie je zjistit, zda je účast ve výuce pro studenty užitečná, tedy zda jejich studijní výsledky závisejí na množství hodin strávených v přímé výuce ve škole. K výzkumu byly použity údaje získané v průběhu zimního semestru akademického roku 2015/16 v předmětu Programovací techniky. Studie prokazuje závislost závěrečného hodnocení studentů na počtu absolvovaných praktických cvičení, avšak je potřebné tento fakt vnímat v poněkud širších souvislostech. Výsledky studie jsou podkladem pro další výzkum v této oblasti i pro plánované změny ve výuce zmíněného předmětu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016
ISBN
978-80-7509-426-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
376-384
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
Sep 13, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—