All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Is Attendance of Students at University Courses Beneficial?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43909604" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43909604 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Je přítomnost studentů ve vysokoškolské výuce užitečná?

  • Original language description

    Již několik let lze pozorovat úbytek studentů v prezenční vysokoškolské výuce, zejména na přednáškách, ale i v prakticky orientovaných výukových celcích, jako jsou výpočetní cvičení a laboratorní výuka. S rozvojem různých forem podpory distančního vzdělávání, jehož prvky se běžně používají i pro prezenční formy výuky, je pravděpodobné, že dříve používané formy výuky již dnešní studenty nemotivují k přímé účasti, což se pak může projevit na dosahovaných výsledcích. To přímo souvisí s jedním z parametrů vysokoškolské výuky, u něhož lze sledovat negativní trend, a to úbytek studentů zejména v počátečních fázích studia. Hlavním cílem empirické studie je zjistit, zda je účast ve výuce pro studenty užitečná, tedy zda jejich studijní výsledky závisejí na množství hodin strávených v přímé výuce ve škole. K výzkumu byly použity údaje získané v průběhu zimního semestru akademického roku 2015/16 v předmětu Programovací techniky. Studie prokazuje závislost závěrečného hodnocení studentů na počtu absolvovaných praktických cvičení, avšak je potřebné tento fakt vnímat v poněkud širších souvislostech. Výsledky studie jsou podkladem pro další výzkum v této oblasti i pro plánované změny ve výuce zmíněného předmětu.

  • Czech name

    Je přítomnost studentů ve vysokoškolské výuce užitečná?

  • Czech description

    Již několik let lze pozorovat úbytek studentů v prezenční vysokoškolské výuce, zejména na přednáškách, ale i v prakticky orientovaných výukových celcích, jako jsou výpočetní cvičení a laboratorní výuka. S rozvojem různých forem podpory distančního vzdělávání, jehož prvky se běžně používají i pro prezenční formy výuky, je pravděpodobné, že dříve používané formy výuky již dnešní studenty nemotivují k přímé účasti, což se pak může projevit na dosahovaných výsledcích. To přímo souvisí s jedním z parametrů vysokoškolské výuky, u něhož lze sledovat negativní trend, a to úbytek studentů zejména v počátečních fázích studia. Hlavním cílem empirické studie je zjistit, zda je účast ve výuce pro studenty užitečná, tedy zda jejich studijní výsledky závisejí na množství hodin strávených v přímé výuce ve škole. K výzkumu byly použity údaje získané v průběhu zimního semestru akademického roku 2015/16 v předmětu Programovací techniky. Studie prokazuje závislost závěrečného hodnocení studentů na počtu absolvovaných praktických cvičení, avšak je potřebné tento fakt vnímat v poněkud širších souvislostech. Výsledky studie jsou podkladem pro další výzkum v této oblasti i pro plánované změny ve výuce zmíněného předmětu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016

  • ISBN

    978-80-7509-426-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    376-384

  • Publisher name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Křtiny

  • Event date

    Sep 13, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article