All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quality of tourist information centre services as part of destination quality management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913915" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913915 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kvalita služeb turistických informačních center jako součást řízení kvality destinace

  • Original language description

    Cílem článku je zhodnocení kvality služeb turistických informačních center (dále jen TIC) pomocí modelu rozporů GAP za použití nástrojů SERQUAL a Importance Performance Analysis (IPA). Zlepšování služeb TIC přispívá k celkové spokojenosti návštěvníků s kvalitou destinace cestovního ruchu. V rámci primárního výzkumu (N=468 návštěvníků TIC) bylo identifikováno 17 faktorů kvality služeb TIC, které vstoupily do dalších analýz. Rozpor mezi očekáváním a vnímáním zákazníků Gap5 byl nejmarkantnější v dimenzi empatie, kdy očekávání zákazníků překročilo skutečně vnímanou kvalitu. Zkoumání rozporu Gap1 mezi představami managementu a skutečným očekáváním spotřebitelů přineslo záporné hodnocení faktoru 8 - Splnění všech vašich požadavků, kde očekávání zákazníků překročilo o 0,3 představy managementu. Výsledky IPA ukázaly, že přebytečnými faktory jsou podle návštěvníků 13 - Schopnost vcítění se personálu do vaší situace a 6 - Upravenost personálu, tedy faktory, na které je kladen vysoký důraz poskytovateli, ovšem návštěvníci je nevyžadují. Příspěvek přinesl poznání, že uvedené metody pro hodnocení kvality služeb je vhodné kombinovat a pozorně interpretovat získané výsledky s cílem zvýšit výkon u faktorů, které mají pro návštěvníky vysoký význam a mají u nich vysoká očekávání, což není vždy v souladu s představami managementu. K dosažení trvalého růstu kvality služeb je nutné opakované měření faktorů a jejich neustálé zlepšování.

  • Czech name

    Kvalita služeb turistických informačních center jako součást řízení kvality destinace

  • Czech description

    Cílem článku je zhodnocení kvality služeb turistických informačních center (dále jen TIC) pomocí modelu rozporů GAP za použití nástrojů SERQUAL a Importance Performance Analysis (IPA). Zlepšování služeb TIC přispívá k celkové spokojenosti návštěvníků s kvalitou destinace cestovního ruchu. V rámci primárního výzkumu (N=468 návštěvníků TIC) bylo identifikováno 17 faktorů kvality služeb TIC, které vstoupily do dalších analýz. Rozpor mezi očekáváním a vnímáním zákazníků Gap5 byl nejmarkantnější v dimenzi empatie, kdy očekávání zákazníků překročilo skutečně vnímanou kvalitu. Zkoumání rozporu Gap1 mezi představami managementu a skutečným očekáváním spotřebitelů přineslo záporné hodnocení faktoru 8 - Splnění všech vašich požadavků, kde očekávání zákazníků překročilo o 0,3 představy managementu. Výsledky IPA ukázaly, že přebytečnými faktory jsou podle návštěvníků 13 - Schopnost vcítění se personálu do vaší situace a 6 - Upravenost personálu, tedy faktory, na které je kladen vysoký důraz poskytovateli, ovšem návštěvníci je nevyžadují. Příspěvek přinesl poznání, že uvedené metody pro hodnocení kvality služeb je vhodné kombinovat a pozorně interpretovat získané výsledky s cílem zvýšit výkon u faktorů, které mají pro návštěvníky vysoký význam a mají u nich vysoká očekávání, což není vždy v souladu s představami managementu. K dosažení trvalého růstu kvality služeb je nutné opakované měření faktorů a jejich neustálé zlepšování.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Ekonomická revue cestovného ruchu

  • ISSN

    0139-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    51

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    96-106

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database