Quality of tourist information centre services as part of destination quality management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913915" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913915 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalita služeb turistických informačních center jako součást řízení kvality destinace
Original language description
Cílem článku je zhodnocení kvality služeb turistických informačních center (dále jen TIC) pomocí modelu rozporů GAP za použití nástrojů SERQUAL a Importance Performance Analysis (IPA). Zlepšování služeb TIC přispívá k celkové spokojenosti návštěvníků s kvalitou destinace cestovního ruchu. V rámci primárního výzkumu (N=468 návštěvníků TIC) bylo identifikováno 17 faktorů kvality služeb TIC, které vstoupily do dalších analýz. Rozpor mezi očekáváním a vnímáním zákazníků Gap5 byl nejmarkantnější v dimenzi empatie, kdy očekávání zákazníků překročilo skutečně vnímanou kvalitu. Zkoumání rozporu Gap1 mezi představami managementu a skutečným očekáváním spotřebitelů přineslo záporné hodnocení faktoru 8 - Splnění všech vašich požadavků, kde očekávání zákazníků překročilo o 0,3 představy managementu. Výsledky IPA ukázaly, že přebytečnými faktory jsou podle návštěvníků 13 - Schopnost vcítění se personálu do vaší situace a 6 - Upravenost personálu, tedy faktory, na které je kladen vysoký důraz poskytovateli, ovšem návštěvníci je nevyžadují. Příspěvek přinesl poznání, že uvedené metody pro hodnocení kvality služeb je vhodné kombinovat a pozorně interpretovat získané výsledky s cílem zvýšit výkon u faktorů, které mají pro návštěvníky vysoký význam a mají u nich vysoká očekávání, což není vždy v souladu s představami managementu. K dosažení trvalého růstu kvality služeb je nutné opakované měření faktorů a jejich neustálé zlepšování.
Czech name
Kvalita služeb turistických informačních center jako součást řízení kvality destinace
Czech description
Cílem článku je zhodnocení kvality služeb turistických informačních center (dále jen TIC) pomocí modelu rozporů GAP za použití nástrojů SERQUAL a Importance Performance Analysis (IPA). Zlepšování služeb TIC přispívá k celkové spokojenosti návštěvníků s kvalitou destinace cestovního ruchu. V rámci primárního výzkumu (N=468 návštěvníků TIC) bylo identifikováno 17 faktorů kvality služeb TIC, které vstoupily do dalších analýz. Rozpor mezi očekáváním a vnímáním zákazníků Gap5 byl nejmarkantnější v dimenzi empatie, kdy očekávání zákazníků překročilo skutečně vnímanou kvalitu. Zkoumání rozporu Gap1 mezi představami managementu a skutečným očekáváním spotřebitelů přineslo záporné hodnocení faktoru 8 - Splnění všech vašich požadavků, kde očekávání zákazníků překročilo o 0,3 představy managementu. Výsledky IPA ukázaly, že přebytečnými faktory jsou podle návštěvníků 13 - Schopnost vcítění se personálu do vaší situace a 6 - Upravenost personálu, tedy faktory, na které je kladen vysoký důraz poskytovateli, ovšem návštěvníci je nevyžadují. Příspěvek přinesl poznání, že uvedené metody pro hodnocení kvality služeb je vhodné kombinovat a pozorně interpretovat získané výsledky s cílem zvýšit výkon u faktorů, které mají pro návštěvníky vysoký význam a mají u nich vysoká očekávání, což není vždy v souladu s představami managementu. K dosažení trvalého růstu kvality služeb je nutné opakované měření faktorů a jejich neustálé zlepšování.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Ekonomická revue cestovného ruchu
ISSN
0139-8660
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
96-106
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—