Evaluating the Quality of Rural Destinations in the Czech Republic by Visitors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43914992" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43914992 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky
Original language description
Cílem statě byla identifikace klíčových faktorů kvality venkovské destinace návštěvníky. Kvalita venkovské destinace cestovního ruchu je v České republice méně zkoumanou problematikou. Základním problémem je definice pojmů kvalita a venkovská destinace cestovního ruchu. Pro dosažení cíle bylo definováno 22 atributů kvality destinace cestovního ruchu. Výzkum prokázal jako nejvýznamnější atributy kvality venkovské destinace přírodní památky, pocit bezpečí a čistotu destinace. Z hlediska pohlaví je významné vnímání 8 atributů, a to kulturní atraktivity, dopravní dostupnost destinace, místní doprava v destinaci, dostupnost informací, komunikace před příjezdem, přijetí místními obyvateli, image destinace a návštěvnost destinace. Vliv věku na vnímání atributů kvality potvrdilo 6 faktorů, a to aktivity spojené s pobytem, image destinace, pocit bezpečí, čistota destinace, unikátnost destinace a bezbariérový přístup. Hodnocení významu faktorů kvality ve venkovských destinacích cestovního ruchu v České republice obohacuje teorii i praxi managementu kvality v cestovním ruchu o nové poznatky. Význam faktorů může být zohledněn při tvorbě marketingových strategií destinací i v rámci zvyšování úrovně kvality jednotlivých služeb v destinacích. Výsledky výzkumu jsou tak vhodným podkladem jak pro organizace destinačního managementu a všechny subjekty podílející se na řízení destinace, tak i pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu.
Czech name
Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky
Czech description
Cílem statě byla identifikace klíčových faktorů kvality venkovské destinace návštěvníky. Kvalita venkovské destinace cestovního ruchu je v České republice méně zkoumanou problematikou. Základním problémem je definice pojmů kvalita a venkovská destinace cestovního ruchu. Pro dosažení cíle bylo definováno 22 atributů kvality destinace cestovního ruchu. Výzkum prokázal jako nejvýznamnější atributy kvality venkovské destinace přírodní památky, pocit bezpečí a čistotu destinace. Z hlediska pohlaví je významné vnímání 8 atributů, a to kulturní atraktivity, dopravní dostupnost destinace, místní doprava v destinaci, dostupnost informací, komunikace před příjezdem, přijetí místními obyvateli, image destinace a návštěvnost destinace. Vliv věku na vnímání atributů kvality potvrdilo 6 faktorů, a to aktivity spojené s pobytem, image destinace, pocit bezpečí, čistota destinace, unikátnost destinace a bezbariérový přístup. Hodnocení významu faktorů kvality ve venkovských destinacích cestovního ruchu v České republice obohacuje teorii i praxi managementu kvality v cestovním ruchu o nové poznatky. Význam faktorů může být zohledněn při tvorbě marketingových strategií destinací i v rámci zvyšování úrovně kvality jednotlivých služeb v destinacích. Výsledky výzkumu jsou tak vhodným podkladem jak pro organizace destinačního managementu a všechny subjekty podílející se na řízení destinace, tak i pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Ekonomická revue cestovného ruchu
ISSN
0139-8660
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
5
Pages from-to
154-158
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—