All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluating the Quality of Rural Destinations in the Czech Republic by Visitors

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43914992" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43914992 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky

  • Original language description

    Cílem statě byla identifikace klíčových faktorů kvality venkovské destinace návštěvníky. Kvalita venkovské destinace cestovního ruchu je v České republice méně zkoumanou problematikou. Základním problémem je definice pojmů kvalita a venkovská destinace cestovního ruchu. Pro dosažení cíle bylo definováno 22 atributů kvality destinace cestovního ruchu. Výzkum prokázal jako nejvýznamnější atributy kvality venkovské destinace přírodní památky, pocit bezpečí a čistotu destinace. Z hlediska pohlaví je významné vnímání 8 atributů, a to kulturní atraktivity, dopravní dostupnost destinace, místní doprava v destinaci, dostupnost informací, komunikace před příjezdem, přijetí místními obyvateli, image destinace a návštěvnost destinace. Vliv věku na vnímání atributů kvality potvrdilo 6 faktorů, a to aktivity spojené s pobytem, image destinace, pocit bezpečí, čistota destinace, unikátnost destinace a bezbariérový přístup. Hodnocení významu faktorů kvality ve venkovských destinacích cestovního ruchu v České republice obohacuje teorii i praxi managementu kvality v cestovním ruchu o nové poznatky. Význam faktorů může být zohledněn při tvorbě marketingových strategií destinací i v rámci zvyšování úrovně kvality jednotlivých služeb v destinacích. Výsledky výzkumu jsou tak vhodným podkladem jak pro organizace destinačního managementu a všechny subjekty podílející se na řízení destinace, tak i pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu.

  • Czech name

    Hodnocení kvality venkovských destinací v České republice návštěvníky

  • Czech description

    Cílem statě byla identifikace klíčových faktorů kvality venkovské destinace návštěvníky. Kvalita venkovské destinace cestovního ruchu je v České republice méně zkoumanou problematikou. Základním problémem je definice pojmů kvalita a venkovská destinace cestovního ruchu. Pro dosažení cíle bylo definováno 22 atributů kvality destinace cestovního ruchu. Výzkum prokázal jako nejvýznamnější atributy kvality venkovské destinace přírodní památky, pocit bezpečí a čistotu destinace. Z hlediska pohlaví je významné vnímání 8 atributů, a to kulturní atraktivity, dopravní dostupnost destinace, místní doprava v destinaci, dostupnost informací, komunikace před příjezdem, přijetí místními obyvateli, image destinace a návštěvnost destinace. Vliv věku na vnímání atributů kvality potvrdilo 6 faktorů, a to aktivity spojené s pobytem, image destinace, pocit bezpečí, čistota destinace, unikátnost destinace a bezbariérový přístup. Hodnocení významu faktorů kvality ve venkovských destinacích cestovního ruchu v České republice obohacuje teorii i praxi managementu kvality v cestovním ruchu o nové poznatky. Význam faktorů může být zohledněn při tvorbě marketingových strategií destinací i v rámci zvyšování úrovně kvality jednotlivých služeb v destinacích. Výsledky výzkumu jsou tak vhodným podkladem jak pro organizace destinačního managementu a všechny subjekty podílející se na řízení destinace, tak i pro poskytovatele služeb v cestovním ruchu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Ekonomická revue cestovného ruchu

  • ISSN

    0139-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    51

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    154-158

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database