Perception of Quality and Satisfaction in the Wine Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43923450" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43923450 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2023</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vnímání kvality a spokojenosti ve vinařském regionu
Original language description
Vinařský cestovní ruch v sobě nese bohatou historii, tradice, ale hlavně zážitky, které vyvolávají různé pozitivní emoce. Víno, stejně jako cestovní ruch, je s emocemi neodmyslitelně spojeno. A právě prožívané emoce v destinaci ovlivňují spokojenost z její návštěvy. Proto je cílem této studie identifikovat spokojenost návštěvníků spojených s destinací vinařského cestovního ruchu a v neposlední řadě s produkty cestovního ruchu, které mají návaznost na historii v místě jejich produkce nebo vzniku. Pro naplnění tohoto cíle byla sesbírána data online dotazníkovým šetřením. Respondenty byli návštěvníci českých vinařských oblastí. Sesbíraná data byla podrobena analýze (IPA - Importance Performance Analysis) ke zjištění spokojenosti v destinaci a důležitosti zkoumaných faktorů. Jedním ze zjištění studie je, že nejčastějším motivem návštěv vinařských oblastí České republiky je zábava. Faktory, jako příroda a venkovské prostředí, relaxace a odpočinek, přátelé a známí, byly označeny za silné stránky vinařské destinace, stejně jako kvalita vína a pomáhají tak vytvářet loajální vztah návštěvníka k destinaci skrze spokojenost s přítomností a úrovní těchto faktorů. Celková atmosféra ve vinařské destinaci byla označena v pořadí dle nejčastěji označovaných za příjemnou, uvolněnou a přátelskou.
Czech name
Vnímání kvality a spokojenosti ve vinařském regionu
Czech description
Vinařský cestovní ruch v sobě nese bohatou historii, tradice, ale hlavně zážitky, které vyvolávají různé pozitivní emoce. Víno, stejně jako cestovní ruch, je s emocemi neodmyslitelně spojeno. A právě prožívané emoce v destinaci ovlivňují spokojenost z její návštěvy. Proto je cílem této studie identifikovat spokojenost návštěvníků spojených s destinací vinařského cestovního ruchu a v neposlední řadě s produkty cestovního ruchu, které mají návaznost na historii v místě jejich produkce nebo vzniku. Pro naplnění tohoto cíle byla sesbírána data online dotazníkovým šetřením. Respondenty byli návštěvníci českých vinařských oblastí. Sesbíraná data byla podrobena analýze (IPA - Importance Performance Analysis) ke zjištění spokojenosti v destinaci a důležitosti zkoumaných faktorů. Jedním ze zjištění studie je, že nejčastějším motivem návštěv vinařských oblastí České republiky je zábava. Faktory, jako příroda a venkovské prostředí, relaxace a odpočinek, přátelé a známí, byly označeny za silné stránky vinařské destinace, stejně jako kvalita vína a pomáhají tak vytvářet loajální vztah návštěvníka k destinaci skrze spokojenost s přítomností a úrovní těchto faktorů. Celková atmosféra ve vinařské destinaci byla označena v pořadí dle nejčastěji označovaných za příjemnou, uvolněnou a přátelskou.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy cestovního ruchu „Historie jako součást produktů cestovního ruchu“
ISBN
978-80-88064-68-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
154-163
Publisher name
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Place of publication
Jihlava
Event location
Jihlava
Event date
Mar 15, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—