All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Labelling of honey according to commodity regulation and orientation fo consumers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A43908092" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:43908092 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta

  • Original language description

    Cílem studie bylo reálnou dotazníkovou akcí zjistit, jak je konzument schopen při koupi medu porozumět výrazům, které výrobcům přikazuje legislativa, a dalším výrazům, které se na obalu též často uvádějí. Skupina zahrnovala 88 dotazovaných (44 mužů a 44žen) ve věku 20 až 69 let. Dotazník byl zkoncipován do 22 otázek, které vyplynuly z našich dlouholetých výzkumů v oblasti značení a studia jakosti medu. Výsledky potvrdily, že 86 % dotázaných kupuje med u včelaře. Celých 98 % zákazníků nerozumí nebo neumí popsat medovicový med, který je jeden ze dvou základních, současnou legislativou uváděných druhů medu. Pod tímto termínem si představují med lesní, který ovšem v legislativě postrádá svou definici. 60 % dotázaných při koupi volí výrobek označený jako ""včelí med"", raději než ""med"" a 73 % vnímá pod pojmem ""luční-horský"" oproti ""květový-medovicový" med vyšší kvality. 95 % konzumentů se zajímá o zemi původu medu a současně preferuje med původem z České republiky. Pojem původ medu ""

  • Czech name

    Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta

  • Czech description

    Cílem studie bylo reálnou dotazníkovou akcí zjistit, jak je konzument schopen při koupi medu porozumět výrazům, které výrobcům přikazuje legislativa, a dalším výrazům, které se na obalu též často uvádějí. Skupina zahrnovala 88 dotazovaných (44 mužů a 44žen) ve věku 20 až 69 let. Dotazník byl zkoncipován do 22 otázek, které vyplynuly z našich dlouholetých výzkumů v oblasti značení a studia jakosti medu. Výsledky potvrdily, že 86 % dotázaných kupuje med u včelaře. Celých 98 % zákazníků nerozumí nebo neumí popsat medovicový med, který je jeden ze dvou základních, současnou legislativou uváděných druhů medu. Pod tímto termínem si představují med lesní, který ovšem v legislativě postrádá svou definici. 60 % dotázaných při koupi volí výrobek označený jako ""včelí med"", raději než ""med"" a 73 % vnímá pod pojmem ""luční-horský"" oproti ""květový-medovicový" med vyšší kvality. 95 % konzumentů se zajímá o zemi původu medu a současně preferuje med původem z České republiky. Pojem původ medu ""

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    GM - Food industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Veterinářství

  • ISSN

    0506-8231

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    61

  • Issue of the periodical within the volume

    8

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    477-479

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database