Labelling of honey according to commodity regulation and orientation fo consumers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A43908092" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:43908092 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta
Original language description
Cílem studie bylo reálnou dotazníkovou akcí zjistit, jak je konzument schopen při koupi medu porozumět výrazům, které výrobcům přikazuje legislativa, a dalším výrazům, které se na obalu též často uvádějí. Skupina zahrnovala 88 dotazovaných (44 mužů a 44žen) ve věku 20 až 69 let. Dotazník byl zkoncipován do 22 otázek, které vyplynuly z našich dlouholetých výzkumů v oblasti značení a studia jakosti medu. Výsledky potvrdily, že 86 % dotázaných kupuje med u včelaře. Celých 98 % zákazníků nerozumí nebo neumí popsat medovicový med, který je jeden ze dvou základních, současnou legislativou uváděných druhů medu. Pod tímto termínem si představují med lesní, který ovšem v legislativě postrádá svou definici. 60 % dotázaných při koupi volí výrobek označený jako ""včelí med"", raději než ""med"" a 73 % vnímá pod pojmem ""luční-horský"" oproti ""květový-medovicový" med vyšší kvality. 95 % konzumentů se zajímá o zemi původu medu a současně preferuje med původem z České republiky. Pojem původ medu ""
Czech name
Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta
Czech description
Cílem studie bylo reálnou dotazníkovou akcí zjistit, jak je konzument schopen při koupi medu porozumět výrazům, které výrobcům přikazuje legislativa, a dalším výrazům, které se na obalu též často uvádějí. Skupina zahrnovala 88 dotazovaných (44 mužů a 44žen) ve věku 20 až 69 let. Dotazník byl zkoncipován do 22 otázek, které vyplynuly z našich dlouholetých výzkumů v oblasti značení a studia jakosti medu. Výsledky potvrdily, že 86 % dotázaných kupuje med u včelaře. Celých 98 % zákazníků nerozumí nebo neumí popsat medovicový med, který je jeden ze dvou základních, současnou legislativou uváděných druhů medu. Pod tímto termínem si představují med lesní, který ovšem v legislativě postrádá svou definici. 60 % dotázaných při koupi volí výrobek označený jako ""včelí med"", raději než ""med"" a 73 % vnímá pod pojmem ""luční-horský"" oproti ""květový-medovicový" med vyšší kvality. 95 % konzumentů se zajímá o zemi původu medu a současně preferuje med původem z České republiky. Pojem původ medu ""
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
GM - Food industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Veterinářství
ISSN
0506-8231
e-ISSN
—
Volume of the periodical
61
Issue of the periodical within the volume
8
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
3
Pages from-to
477-479
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—