All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The teacher or superman

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00213867" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00213867 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitel či superman

  • Original language description

    Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit aobjasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. "Publish or perish" a v

  • Czech name

    Učitel či superman

  • Czech description

    Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit aobjasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. "Publish or perish" a v

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Informatika XXVII/2014

  • ISBN

    978-80-7509-126-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    1-4

  • Publisher name

    Vydavatelství MENDELU v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Luhačovice-Pozlovice, hotel Adamantino

  • Event date

    Jan 20, 2014

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article