The teacher or superman
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00213867" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00213867 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitel či superman
Original language description
Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit aobjasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. "Publish or perish" a v
Czech name
Učitel či superman
Czech description
Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit aobjasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. "Publish or perish" a v
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JD - Use of computers, robotics and its application
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Informatika XXVII/2014
ISBN
978-80-7509-126-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
1-4
Publisher name
Vydavatelství MENDELU v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Luhačovice-Pozlovice, hotel Adamantino
Event date
Jan 20, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—