Relation of the implementation of ethical instruments to the plagiarism in selected universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F17%3A43911757" target="_blank" >RIV/62156489:43310/17:43911757 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vztah implementace etických nástrojů k míře plagiátorství ve vybraných vysokoškolských institucích
Original language description
Předkládaný text se zabývá analýzou etických nástrojů v univerzitním prostředí v ČR, konkrétně vztahu k problematice plagiátorství. Obecně se autoři soustředí na rozbor problematiky implementace etiky na vysokých školách v ČR. Postupují analýzou etických nástrojů ve vybraných institucích a zkoumají, jaká je efektivita zavádění etických nástrojů, převážně zásady jednání disciplinárních komisí při řešení plagiátorství. Práce tak zkoumá pojem aplikované etiky v podobě etických kodexů (či studijních řádů) a rozhodnutí disciplinární komise o překročení etických norem univerzity. Téma tak úzce souvisí s problematikou CSR a etického managementu. Zkoumá se, do jaké je tento vnitřní dokument vysokoškolské instituce efektivním nástrojem pro řešení problematiky prevence či případné sankce za plagiátorství. V praktické části je využívána metoda komparační analýzy, kdy jsou zkoumány etické nástroje dvou největších brněnských univerzit - Masarykova a Mendelova univerzita. Na základě analýzy současného stavu na těchto univerzitách a v souladu s právním rámcem je v závěru studie předložen návrh na jednotný postup při řešení problematiky plagiátorství.
Czech name
Vztah implementace etických nástrojů k míře plagiátorství ve vybraných vysokoškolských institucích
Czech description
Předkládaný text se zabývá analýzou etických nástrojů v univerzitním prostředí v ČR, konkrétně vztahu k problematice plagiátorství. Obecně se autoři soustředí na rozbor problematiky implementace etiky na vysokých školách v ČR. Postupují analýzou etických nástrojů ve vybraných institucích a zkoumají, jaká je efektivita zavádění etických nástrojů, převážně zásady jednání disciplinárních komisí při řešení plagiátorství. Práce tak zkoumá pojem aplikované etiky v podobě etických kodexů (či studijních řádů) a rozhodnutí disciplinární komise o překročení etických norem univerzity. Téma tak úzce souvisí s problematikou CSR a etického managementu. Zkoumá se, do jaké je tento vnitřní dokument vysokoškolské instituce efektivním nástrojem pro řešení problematiky prevence či případné sankce za plagiátorství. V praktické části je využívána metoda komparační analýzy, kdy jsou zkoumány etické nástroje dvou největších brněnských univerzit - Masarykova a Mendelova univerzita. Na základě analýzy současného stavu na těchto univerzitách a v souladu s právním rámcem je v závěru studie předložen návrh na jednotný postup při řešení problematiky plagiátorství.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017
ISBN
978-80-7509-503-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
13
Pages from-to
222-234
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Křtiny
Event date
Sep 12, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—