Quality of project management education in czech public universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F10%3A00160075" target="_blank" >RIV/62156489:43670/10:00160075 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kvalita výuky projektového řízení na českých veřejných vysokých školách
Original language description
Projektové řízení neboli systematické vedení počítající se všemi vnitřními i vnějšími vlivy, je oborem poměrně mladým, nicméně pro zdárné, efektivní a systémové řízení zásadním. Mnoho mezinárodních či národních společností úspěšně a účinně využívá metodprojektového řízení. Na českých vysokých školách je však bohužel pojem "projekt" či "projektové řízení" mnohdy zaměňováno a mylně chápáno. Osvěta v oblasti projektového řízení, zavedení výuky jeho principů v manažerské struktuře veřejných vysokých škol je významnou výzvou a současně motivací zvýšit kvalitu českého školství na mezinárodní úroveň pomocí vnitřní reorganizace a systematizace. Dalším řešením či podporou vzdělávání v oblasti projektového řízení by mohla být povinná výuka projektového managementu (PM) na středních školách. Přestože "projektové učení" je zahrnuto v rámcových vzdělávacích programech, přesná definice rozsahu a obsahu výuky není nikde vymezeno, což snižuje předpoklad plošného rozšíření a implementace. Cílem příspě
Czech name
Kvalita výuky projektového řízení na českých veřejných vysokých školách
Czech description
Projektové řízení neboli systematické vedení počítající se všemi vnitřními i vnějšími vlivy, je oborem poměrně mladým, nicméně pro zdárné, efektivní a systémové řízení zásadním. Mnoho mezinárodních či národních společností úspěšně a účinně využívá metodprojektového řízení. Na českých vysokých školách je však bohužel pojem "projekt" či "projektové řízení" mnohdy zaměňováno a mylně chápáno. Osvěta v oblasti projektového řízení, zavedení výuky jeho principů v manažerské struktuře veřejných vysokých škol je významnou výzvou a současně motivací zvýšit kvalitu českého školství na mezinárodní úroveň pomocí vnitřní reorganizace a systematizace. Dalším řešením či podporou vzdělávání v oblasti projektového řízení by mohla být povinná výuka projektového managementu (PM) na středních školách. Přestože "projektové učení" je zahrnuto v rámcových vzdělávacích programech, přesná definice rozsahu a obsahu výuky není nikde vymezeno, což snižuje předpoklad plošného rozšíření a implementace. Cílem příspě
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník recenzovaných příspěvků z konference Grant Project Management
ISBN
978-80-7318-953-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Place of publication
Fakulta multimediálních komunikací - Ústav marke
Event location
Zlín, Česká Republika
Event date
Sep 16, 2010
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—