The requirements of employers on competencies for teachers of secondary vocational schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00180655" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00180655 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol
Original language description
V příspěvku je věnována pozornost problematice získávání pedagogických kompetencí studentů učitelství na Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU. Problémy ve vzdělávání učitelů jsou shledávány v obsazích studijních programů, ve vlastní vysokoškolské výuce, ale také v kvalitě přijímaných studentů a formování jejich postojů k profesi učitele. V letech 2008-2010 bylo provedeno na ICV MENDELU v rámci interního vědecko-výzkumného projektu šetření, ve kterém jsme si kladli otázku, zda jsou absolventi studijního programu Specializace v pedagogice dostatečně vybaveni teoretickými a praktickými znalostmi, dovednostmi a návyky nezbytnými pro výkon profese učitele střední odborné školy. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Z výzkumného šetření vyplývá převažující spokojenost studentů, ale také zaměstnavatelů se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí v průběhu studia. Rovněž se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků je spokoj
Czech name
Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol
Czech description
V příspěvku je věnována pozornost problematice získávání pedagogických kompetencí studentů učitelství na Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU. Problémy ve vzdělávání učitelů jsou shledávány v obsazích studijních programů, ve vlastní vysokoškolské výuce, ale také v kvalitě přijímaných studentů a formování jejich postojů k profesi učitele. V letech 2008-2010 bylo provedeno na ICV MENDELU v rámci interního vědecko-výzkumného projektu šetření, ve kterém jsme si kladli otázku, zda jsou absolventi studijního programu Specializace v pedagogice dostatečně vybaveni teoretickými a praktickými znalostmi, dovednostmi a návyky nezbytnými pro výkon profese učitele střední odborné školy. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Z výzkumného šetření vyplývá převažující spokojenost studentů, ale také zaměstnavatelů se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí v průběhu studia. Rovněž se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků je spokoj
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
MU
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 5, 2011
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—