The Professional Orientation of Adolescents: Notes on Theory and Research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00191756" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00191756 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů
Original language description
Monografie Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů shrnuje přehled teorií a výzkumů volby povolání žáků na konci nižšího sekundárního vzdělávání s přesahem k volbě povolání žáků středních odborných škol a gymnázií. Dále seznamuje s výsledky longitudinálního empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci a jejich rodiče prožívají a řeší volbu povolání na konci základní školy. Svým zaměřením je publikace určena především učitelům a poradenským pracovníkům. Využijí je však i rodiče žáků a tvůrci vzdělávací a školské politiky. Obsah knihy je členěn do devíti kapitol. První kapitola si klade za cíl uvést do problematiky volby povolání a seznámit s kritickými momenty tohoto rozhodování u populace žáků základních škol. Ve druhé kapitole jsou definovány pojmy kariéra, kariérový vývoj, kariérové rozhodování, volba povolání, volba další vzdělávací dráhy, kariérové poradenství, kariérová výchova aj. Hlavním záměrem třetí kapitoly je poskytnout přehled nejdůležitějších
Czech name
Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů
Czech description
Monografie Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů shrnuje přehled teorií a výzkumů volby povolání žáků na konci nižšího sekundárního vzdělávání s přesahem k volbě povolání žáků středních odborných škol a gymnázií. Dále seznamuje s výsledky longitudinálního empirického šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak žáci a jejich rodiče prožívají a řeší volbu povolání na konci základní školy. Svým zaměřením je publikace určena především učitelům a poradenským pracovníkům. Využijí je však i rodiče žáků a tvůrci vzdělávací a školské politiky. Obsah knihy je členěn do devíti kapitol. První kapitola si klade za cíl uvést do problematiky volby povolání a seznámit s kritickými momenty tohoto rozhodování u populace žáků základních škol. Ve druhé kapitole jsou definovány pojmy kariéra, kariérový vývoj, kariérové rozhodování, volba povolání, volba další vzdělávací dráhy, kariérové poradenství, kariérová výchova aj. Hlavním záměrem třetí kapitoly je poskytnout přehled nejdůležitějších
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7302-164-1
Number of pages
131
Publisher name
Konvoj
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—