Selected soft skills competences of academic employees supporting the pregraduate training of future teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924619" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924619 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané soft skills kompetence akademických pracovníků a pracovnic podporující pregraduální přípravu budoucích učitelů a učitelek
Original language description
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozvíjení soft skills budoucích učitelů v prostředí středního odborného školství skrze akademické pracovníky na jednotlivých pracovištích. Učitelé působící na středních odborných školách přichází z řady různých oborů a přístup akademických pracovníků ovlivní i jejich následný pedagogický styl. Proto je více než užitečné sledovat a rozvíjet soft skills kompetence všech akademických pracovníků (nejen těch na pedagogických fakultách), protože i ti připravují budoucí učitele na své povolání. Na základě zpracovaných kompetenčních modelů akademických pracovníků Mendelovy univerzity v Brně jsme vybrali konkrétní soft skills kompetence, u kterých vnímáme, že by je akademičtí pracovníci v kontaktu se studenty měli používat. Na základě učení nápodobou se jedná o rozvoj kompetencí, které budoucí učitelé mohou následně využít i při výkonu svého povolání.
Czech name
Vybrané soft skills kompetence akademických pracovníků a pracovnic podporující pregraduální přípravu budoucích učitelů a učitelek
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozvíjení soft skills budoucích učitelů v prostředí středního odborného školství skrze akademické pracovníky na jednotlivých pracovištích. Učitelé působící na středních odborných školách přichází z řady různých oborů a přístup akademických pracovníků ovlivní i jejich následný pedagogický styl. Proto je více než užitečné sledovat a rozvíjet soft skills kompetence všech akademických pracovníků (nejen těch na pedagogických fakultách), protože i ti připravují budoucí učitele na své povolání. Na základě zpracovaných kompetenčních modelů akademických pracovníků Mendelovy univerzity v Brně jsme vybrali konkrétní soft skills kompetence, u kterých vnímáme, že by je akademičtí pracovníci v kontaktu se studenty měli používat. Na základě učení nápodobou se jedná o rozvoj kompetencí, které budoucí učitelé mohou následně využít i při výkonu svého povolání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Didakticko-odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II.: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Kuchárska kniha pre život
ISBN
978-80-8222-048-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
34-39
Publisher name
Vysoká škola DTI
Place of publication
Dubnica nad Váhom
Event location
Dubnica nad Váhom
Event date
Oct 17, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—